اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سیاهکلی: باید برای اجرای شبکه ملی اطلاعات با بخش خصوصی تقسیم کار کنیم

نماینده قزوین در مجلس با اشاره به تشکیل شورای عالی فضایی بعد از 11 سال از وزیر ارتباطات و رئیس‌جمهور تشکر کرد و گفت:‌بایستی برای اجرا و نهایی شدن شبکه ملی اطلاعات با بخش خصوصی تقسیم کار کنیم.

سیاهکلی: باید برای اجرای شبکه ملی اطلاعات با بخش خصوصی تقسیم کار کنیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، لطف‌الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 16 آذر) بعد از قرائت گزارش کمیسیون صنایع مجلسی در مورد عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: دو پدیده در دو دهه اخیر اتفاق افتاده که هم در حکمرانی‌ها تأثیر داشته و خواهد داشت و هم در مرزهای جغرافیایی کشورها تأثیر داشته است ضمن اینکه تأثیرات زیادی هم در سه دهه آینده خواهد داشت.

وی افزود: بهره‌گیری از فضا و اضافه کردن سرزمین از کرات دیگر به عرصه زمین و توسعه عرصه زندگی از زمین به دیگر سیاره‌ها و سیارک‌ها بخشی از این موضوع است؛ دیگر نمی‌توانیم به کشورهایی که هم اکنون از کشور ما روی کره زمین کوچک‌تر هستند را همچنان کوچک بدانیم زیرا ممکن است چند برابر کشور ما را در دیگر سیاره‌ها برای سرزمین خود عرصه جدید ایجاد کنند.

نماینده قزوین در مجلس تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری‌های کشورها را در هوافضا بایستی ملاحظه کنیم؛ دنیا به سمت آسانسورهای فضایی و سفرهای زیرمداری حرکت کرده است و جهان 2030 و 2050 جهان دیگری خواهد بود.

سیاهکلی گفت: انسان‌های این دوران، دوران ما را جهان کهنه می‌دانند.

وی افزود: عرصه فضای مجازی بزرگ‌ترین دستاورد بشر است که ما هم اکنون در طلیعه آن به سر می‌بریم، ما هنوز فضای مجازی را در حد رسانه می‌شناسیم.

نماینده قزوین در مجلس خاطرنشان کرد: دنیای مجازی عرصه زندگی دیگری از جنس غیرزمینی است؛ این دنیا می‌تواند جهان را از دروغ، فساد، رانت، خودکامگی، استبدادزدگی، دیکتاتوری برهاند و عدالت‌محوری را در جهان جایگزین کند همانگونه که اسلام عزیز محتوای حکومت مبتنی بر عدالت را تجویز می‌کند فضای مجازی هم یکی از ابزارهای مهم عدالت‌گستری خواهد بود. ایرادات موجود را به خدمات فزاینده آن باید بخشید و بایستی به استقبال آن رفته و آن را در آغوش بگیریم.

وی افزود: فضای مجازی آنقدر دنیا را کوچک خواهد کرد و به افسانه جام‌جم عینیت خواهد بخشید.

وی افزود: بودجه، تکنولوژی، کشورهای توسعه‌یافته و غیر توسعه‌یافته همه در دنیای بعدی نقش دارند اما نقش اصلی را نرم‌افزار خواهد داشت که اندیشه بشر در آن بسیار تأثیرگذار است که جوانان با استعداد و کم نظیری در اینباره داریم اما حیف که آنها را نمی‌بینیم و تعدادی از آنها به کشورهایی می‌روند که بودجه آنها از ما غنی‌تر است اما نیروی انسانی کافی ندارند.

وی افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بایستی جوانان را دریابد و نبایستی کاری کند که جوانان از ما آزرده‌خاطر شوند.

وی گفت: باید از اتاق‌های فکر کلیشه‌ای خارج شویم و ایران را اتاق فکر خود قرار دهیم؛ باید از فضای مجازی برای بهره‌گیری از اندیشه‌های برتر برای دنیای جدید برای ساخت ایران استفاده کنیم.

وی از رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور تشکیل شورای عالی فضایی بعد از 11 سال تشکر می‌کنم و امیدوارم در این دو حوزه برون‌سپاری را جدی بگیریم و مردم را در اداره امور شریک کنیم و نباید به مردم حسادت کنیم و بخل بورزیم چرا که راه پیشرفت و نجات حضور مردم در عرصه‌های مختلف اجرایی است.

وی گفت:‌اگر شبکه ملی اطلاعات با بخش خصوصی تقسیم کار می‌شد تا کنون تمام شده بود در حالی که بارها به دولت گفتیم که به دنبال کوچک‌سازی و چابک‌سازی باشد اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه روز به روز دولت بزرگ‌تر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول