اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

قصه پر غصه دفع زباله در بهبهان+ فیلم

بهبهان یکی از ورودی‌های استان خوزستان محسوب می‌شود که بجای نمادها و تصاویر زیبا از شهر و استان با تصاویری از انباشت زباله به استقبال میهمانان استان می‌رود.

قصه پر غصه دفع زباله در بهبهان+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، امروزه یکی از بحران‌های زیست محیطی که آثار و پیامدهای سو آن در شهرهای مختلف کشور مشاهده می‌شود، نحوه جمع آوری و دفع زباله‌های شهری است که متاسفانه تکنیک جمع‌آوری، حمل و نقل و دفع آن‌ها متناسب با قوانین زیست محیطی تنظیم نیست.

انتشار بیماری‌های خطرناک از طریق حشرات و جانوران موذی، انتشار گازهای سمی ناشی از انباشت زباله و تحت تاثیر قرار دادن سلامت مردم از موارد سطحی عدم توجه مناسب و کارشناسی شده به مسئله جمع آوری و دفع صحیح زباله‌هاست.

شهرستان بهبهان نیز همانند سایر شهرها با مشکلات جمع آوری زباله دست و پنجه نرم می‌کند و از مردم این شهرستان از عدم جمع آوری و دفع صحیح زباله‌ها رنج می‌برند.

دفع زباله به شیوه سنتی و دپو کردن آن در چندین نقطه شهر سلامت مردم شهرستان را تهدید کرده و تصاویر بسیار ناخوشایندی را در نقاط مختلف شهر پدید آورده است.

جمع آوری زباله در بهبهان اصلاح شود

یکی از شهروندان بهبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شیوه جمع آوری زباله در بهبهان مبتدی و قدیمی است به طوری که همیشه شاهد ریختن پسماند زباله و شیرابه آن در کوچه و خیابان‌ها هستیم.

او در ادامه بیان می‌کند: مشکل دیگر دفع زباله در بهبهان، نبودسایت بازیافت زباله مدرن، باتوجه با میزان زباله تولیدی است. همچنین نداشتن سایت تفکیک زباله موجب شده تا زباله‌های سایت دفع با وزش باد به اطراف جاده بهبهان گچساران منتقل شوند و چهره بسیار زشت و ناخوشایندی در ورودی شهر ایجاد شود.

یکی دیگر از شهروندان بهبهانی می‌گوید: این شهر یکی از ورودی‌های استان محسوب می‌شود که بجای ایجاد نمادها و تصاویر زیبا از شهر و استان شاهد انباشت زباله هستیم.

محیط اطراف مرکز دفع زباله باید پاکسازی شود

یکی از فعالین محیط زیستی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: رشد قارچ گونه ویلاها در اطراف بهبهان بدون داشتن طرح زیست محیطی موجب شده زباله‌های تولید شده در این ویلاها در طبیعت اطراف رها شوند و تهدیدی جدی برای محیط زیست به وجود آوردند.

این فعال محیط زیستی افزود: تلمبار شدن زباله در حاشیه جاده بهبهان گچساران با توجه به اینکه این جاده ورودی استان و شهرستان محسوب می‌شود باعث آسیب زدن به طبیعت آن منطقه شده که باید در اسرع وقت پاکسازی شود.

 

اعتبار لازم جهت اتمام سایت دفع زباله را نداریم

 ایرج شریف‌پور شهردار بهبهان در گفتگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: سایت دفع زباله فعلی مربوط به حدود ۴۰ سال پیش است و دفع زباله در این مرکز به روش سنتی صورت می‌گیرد.

شریف پور بیان کرد: باپیگیری‌های صورت گرفته مجوز احداث سایت تفکیک و بازیافت زباله صادر شده و در حال حاضر با پیشرفت ۳۰ درصدی در دستور کار شهرداری بهبهان قرار دارد.

شهردار بهبهان درباره سایت دفع زباله بهبهان تشریح کرد: بخاطر فاصله نزدیک سایت دفع زباله فعلی به جاده اصلی بهبهان گچساران، شاهد تجمع زباله‌ها در کنار جاده هستیم اما مرتبا توسط نیروهای شهرداری این منطقه پاکسازی می‌شود ولی به علت وزش باد، مجددا زباله‌ها در این منطقه پراکنده می‌شوند.

ایرج شریف پور تصریح کرد: تاکنون 40 میلیارد ریال جهت ساخت سایت دفع زباله هزینه شده و اتمام پروژه سایت تفکیک زباله طبق طرح تکمیلی نیاز به اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال دارد و با پیگیری نماینده شهرستان از سازمان شهرداری‌ها و دهیارهای کشور، مقرر شده مبلغ ۳۰ میلیارد ریال به این پروژه تزریق شود.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول