اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مریوان فعال‌ترین شهرستان کردستان در ورزش بیلیارد است/ ساماندهی ۴۲۰ ورزشکار استان در رشته بیلیارد

رئیس هیات بیلیارد، بولس و بولینگ استان کردستان گفت: مریوان با دارابودن ۱۸ باشگاه، شهرستان برتر کردستان در زمینه فعالیت ورزش بیلیارد است.

مریوان فعال‌ترین شهرستان کردستان در ورزش بیلیارد است/ ساماندهی ۴۲۰ ورزشکار استان در رشته بیلیارد

خالد اسماعیلی رئیس هیات بیلیارد، بولس و بولینگ کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: ورزش بیلیارد، بولس و بویینگ یک ورزش فکری است، این ورزش هم فکر و هم جسم را درگیر می‌کند و اثرات مثبتی بر جسم و روان دارد.

اسماعیلی با اعلام اینکه این ورزش بسیار گران‌قیمت است اما در کردستان علاقه‌مندان و طرفداران زیادی دارد و موفقیت‌های در این رشته ورزشی کسب کرده‌اند، اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۲۰ ورزشکار در استان در این رشته فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: علی‌رغم شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسابقات غرب کشور در استان برگزار شد.

به گفته رئیس هیات بیلیارد، بولس و بولینگ استان کردستان، این استان در مسابقات منطقه‌ای ( استان های غرب کشور) موفق به کسب مقام نخست شد.

اسماعیلی با اشاره به فعال‌بودن ۴۵ باشگاه بیلیارد و بولینگ در استان کردستان، افزود: ۶ باشگاه در سنندج، ۱۸ باشگاه در مریوان و ۶ باشگاه در سقز فعال است.

وی وضعیت شهرستان‌های بیجار، سقز، کامیاران و دیواندره را در زمینه فعالیت‌های ورزشی این رشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تعداد ۶۰ مربی و مدرس توانمند در استان هم در رشته بیلیارد فعالیت دارند.

اسماعیلی از توجه ویژه فدراسیون به استان‌ها قدردانی کرد و گفت: تعامل ورزش و جوانان و فدراسیون با هیات بیلیارد بسیار قابل تقدیر است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه هیات بیلیارد استان با دانشگاه آزاد، دانشگاه کردستان و دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: در راستای گنجاندن این رشته ورزشی به عنوان واحد درسی رایزنی‌های لازم با دانشگاه‌ها انجام شده است.

وی اجاره‌بهای باشگاه‌های ورزشی را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: بخش خصوصی برای اجاره دادن باشگاه‌ها با مشکل مالی مواجه هستند.

رئیس هیات بیلیارد، بولس و بولینگ کردستان امکانات این رشته ورزشی را نیازمند تجهیز و بروزرسانی دانست و اظهار کرد: هزینه خرید یک میز بیلیارد هفت میلیون تومان است.

وی خواستار توجه ویژه مسوولین به این ورزش و واگذاری زمین‌های ورزشی به هیات بیلیارد استان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این ورزش در فضای سرپوشیده انجام می‌شود، یکی از ابزارهای مورد نیاز این ورزش میز مستطیل شکلی است که در چهار گوشه آن سوراخ هایی تعبیه شده است و بازیکن با استفاده از چوب و ضربه به توپ‌ها، توپ‌ها را وارد سوراخ می‌کند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول