اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

استاندار یزد: سند آمایش یزد نیازمند بازنگری است/ مجوز صنایع آلاینده لغو می‌شود

استاندار یزد با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای سند آمایش برای توسعه پایدار در این استان گفت: سند آمایش استان یزد بعد از بازنگری جدی در اولویت اجرایی مدیریت استان قرار می گیرد.

استاندار یزد: سند آمایش یزد نیازمند بازنگری است/ مجوز صنایع  آلاینده لغو می‌شود

مهران فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به اهمیت اجرای سند آمایش این استان و همچنین دغدغه جدی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در این خصوص، اظهار کرد: سند آمایش ملی و استانی نقشه راهی برای توسعه پایدار است و تمام فعالیت‌های استان باید مبتنی بر سند آمایش اجرا شود. 

وی با بیان این‌که سند آمایش استان یزد قطعا نیاز به بازنگری دارد و قرار است این مهم در سه سطح انجام شود، افزود: یک سطح این است که مردم و نخبگان شهرستانی باید با تنظیم برش شهرستانی نظرات مردمی را در نظر بگیرند.

استاندار یزد با اشاره به این موضوع که نظر همه اقشار باید در سند آمایش مد نظر قرار گرفته شود، گفت: در سطوح دیگر نیز نظر کارشناسی دانشگاهیان باید گرفته شود و در نهایت برای جمع بندی نهایی و فراگیر به کمیته فنی ارجاع شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: محور عقدا و مهریز بدترین وضعیت آلایندگی را دارند و بارگذاری هرگونه صنعت آلاینده در این منطقه ممنوع بوده و مرجع رسیدگی آن هم محیط زیست است، بنابراین از این به بعد صدور مجوز جدید ممنوع می‌شود و چه بسا بسیاری از مجوزها که هنوز پیشرفت چندان فیزیکی ندارد نیز باید متوقف شوند. 

وی تعیین ۳۰ صنعت پاک در حوزه‌های مختلف استان را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: باید سرمایه‌گذاران را به سمت صنایع پاک سوق بدهیم، اگر می‌خواهند کار کنند باید به بخش آی‌تی، خدمات، گردشگری و امثال این فعالیت‌ها هدایت شوند.

استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: اگر مجدد به سمت صنایع آلاینده در دیگر نقاط کشور و استان برویم مشکل را به جای دیگر استان منتقل‌ کرده‌ایم و ما این چنین کاری نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ر/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول