اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آغاز تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در گروه سنی بالای ۴۰ سال همدان

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان همدان از آغاز تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در گروه سنی بالای ۴۰ سال در این شهرستان خبر داد.

آغاز تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در گروه سنی بالای ۴۰ سال همدان

علیرضا رستمی‌کیا؛ سرپرست مرکز بهداشت شهرستان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از آغاز تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در گروه سنی بالای ۴۰ سال در همدان خبر داد و اظهار کرد:  تمام افراد این گروه سنی که نوبت اول و دوم واکسن آنها از نوع غیر فعال( سینوفارم، برکت و بهارات) بوده نوبت سوم را باید با فاصله سه ماه از نوبت دوم تزریق کنند.

وی بیان کرد: تمام افراد بالای ۴۰ سال که نوبت اول و دوم واکسن آنها از نوع فعال (اسپوتنیک و آسترازنکا) بوده نوبت سوم را باید با فاصله ۶ ماه از نوبت دوم تزریق کنند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اینکه کادر درمان و بیماران خاص زیر ۴۰ سال نیز با رعایت فواصل اعلام شده بر حسب نوع واکسن نوبت‌‌های قبلی خود، نوبت سوم را دریافت کنند تاکید کرد: افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن پاستور دریافت کرده‌اند، فعلا باید منتظر ابلاغ وزارت بهداشت باشند.

وی خاطرنشان کرد: نوع واکسن نوبت سوم ترجیحا بهتر است از همان واکسن نوبت‌های قبل باشد، اما در صورت تقاضای فرد، استرازنکا و سوبراناپلاس هم می‌توان تزریق کرد.

رستمی‌کیا با بیان اینکه متقاضیان واکسن سوبرانا برای نوبت سوم لازم است "سوبرانا پلاس" تزریق کنند و سوبرانای معمولی فقط برای نوبت اول و دوم قابل استفاده است افزود: در حال حاضر واکسن آسترازنکا در نوبت اول، تزریق نمی‌شود اما افرادی که قبلا در نوبت اول آسترازنکا دریافت کرده‌اند، با فاصله ٢ یا ٣ ماه بعد می‌توانند نوبت دوم این واکسن را تزریق کنند.

وی یادآور شد: واکسیناسیون کرونا در پایگاه‌های تجمیعی واکسن و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی همدان انجام می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول