اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

موج‌شکن‌های مردمی هرمزگان برای بهره‌برداری 2300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: 23 موج شکن مردمی در سواحل عمدتا با هدف پشتیبانی از مزارع ماهی تحویل‌گیری شده اما برای بهره‌برداری از آنها 2300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

موج‌شکن‌های مردمی هرمزگان برای بهره‌برداری 2300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیران کل شیلات هرمزگان و  بنادر و دریانوردی استان با حضور معاونین و مسئولان ادارات خود در محل اداره کل شیلات هرمزگان دیدار و در راستای تعامل و هم افزایی بیشتر و همچنین مرتفع سازی مسائل و مشکلات موجود دیدار کردند.

در این دیدار مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به وجود ۲۳ موج شکن مردمی خام در استان هرمزگان گفت: این موج شکنها خام بوده و صرفا دارای دو بازو سنگی هستند و هیچگونه امکانات و تجهیزات بندری ندارند و برای تجهیز و تکمیل و بهره برداری آن حداقل ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی نیاز است و بدون این امکانات قابلیت بهره برداری ندارند.

وی هدف و اولویت سازمان شیلات ایران از تحویل گیری این موج شکن‌ها را پشتیبانی از مزارع ماهی در قفس عنوان کرد و بیان داشت: همزمان با تحویل گیری، مستند سازی موج شکن‌ها و اراضی پسکرانه در حال اقدام است.

دریایی همچنین در این نشست همکاری برای وصول مطالبات و عوارض دولتی و هم افزایی برای خدمات رسانی بین این دو اداره کل، تشکیل کارگروه‌های تخصصی و نشست‌های رفع موانع متوالی و منظم را پیشنهاد داد که با موافقت  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همراه شد.

مدیرکل شیلات همچنین بر همکاری لازم در راستای تجهیز شناورهای صیادی به سیستم های ایمنی دریانوردی در راستای ارتقای امنیت دریاروی و همچنین کمک مضاعف به نظارت بر تردد شناورهای صیادی  با توجه به مصوبات  کمیسیون امنیت دریانوردی تاکید کرد.

در ادامه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز گفت: بنادر صیادی و موج شکن‌‌های مردمی با هدف  ارائه خدمات به بومیان و جامعه صیادی و آبزی‌پروری دریایی است و  امیدواریم که فرایند واگذاری با توجه به ضرورت این امر به سرعت صورت گیرد.

علیرضا محمدی کرجی ران همچنین آمادگی اداره کل بنادر و دریانوردی را در خصوص صدور پروانه بهره‌برداری بنادر با تعامل و همکاری دوجانبه و بازدید مشترک از بنادر را اعلام و خاطرنشان کرد: در رابطه با تعیین تکلیف مالکیت و بهره برداری از اسکله  جزیره هرمز هرچه سریعتر اقدامات لازم انجام شود تا بتوانیم با طرح جامع خدمت رسانی بهتری به مردم و جامعه صیادی در این جزیره داشته باشیم.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول