اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلستان بیش‌از‌پیش‌ به پژوهش‌‌هایی برای کشاورزی پایدار و حفظ منابع آب و خاک نیاز دارد + عکس

جانشین رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری با بیان اینکه بخش زیادی از اقتصاد استان گلستان به کشاورزی وابسته است، گفت: بحث کشاورزی پایدار و حفظ منابع آب و خاک استان بسیار با اهمیت است و باید پژوهش‌های زیادی در زمینه کشاورزی در استان انجام شود.

گلستان بیش‌از‌پیش‌ به پژوهش‌‌هایی برای کشاورزی پایدار و حفظ منابع آب و خاک نیاز دارد + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌ نجفی‌نژاد امروز در مراسم زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان اظهار کرد: هفته پژوهش هر ساله در آذر ماه در سطح استان برگزار و امروز نیز با نواختن زنگ پژوهش این هفته آغاز می شود.

 وی تصریح کرد: هدف از برگزاری هفته پژوهش و فناوری این است که ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع پژوهش در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نجفی‌نژاد پژوهش را چراغی برای روشن کردن ابعاد ناشناخته موضوعات و مسائل دانست و افزود: پژوهش یک فعالیت سازمان‌یافته، با انجام مطالعات و کسب اطلاعات براساس مشاهدات است‌.


مراسم زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان


مراسم زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان

وی با بیان اینکه امروز پژوهش‌ها در سطوح مختلف انجام می‌شود، گفت: سودآورترین فعالیت‌ها در دنیا، فعالیت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان است که از ارزش‌افزوده بسیار بالایی نسبت به سایر فعالیت‌ها برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا با کسب علم و دانش از طریق پژوهش و فناوری بر دیگر کشورها سلطه دارند‌.

وی با بیان اینکه انجام پژوهش نیازمند نیروی انسانی خلاق و هوشمند و همچنین منابع، سرمایه و امکانات کافی است، گفت: با توجه به اینکه کشور ایران کشوری در حال توسعه است باید به مسأله پژوهش بیشتر توجه شود.


مراسم زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان


مراسم زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان

نجفی‌نژاد با بیان اینکه بخش زیادی از اقتصاد استان گلستان به کشاورزی وابسته است و این استان نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد، خاطرنشان کرد: بحث کشاورزی پایدار و حفظ منابع آب و خاک استان بسیار با اهمیت است و باید پژوهش‌های زیادی در زمینه کشاورزی در استان انجام شود.

* ۲۳ هزار نفر معلم، آموزش و پرورش، یکی از مناسب‌ترین بستر‌ها برای تحقیق و پژوهش در کشور است

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان، با بیان اینکه دین اسلام با آموزش، تعلیم و تربیت آغاز و این آموزش و تعلیم و تربیت با آیات قرآن، احادیث و روایات ائمه معصومین ادامه یافت، گفت: در دین اسلام، بحث تحقیق و پژوهش به عنوان یکی از اصول اساسی در پیشبرد علم و دانش است.

احسان گوهری‌راد با اشاره به اینکه راه توسعه و پیشرفت در بسیاری از کشورها توجه به مسئله تحقیق و پژوهش است، گفت: با توجه به وجود ۱۵ میلیون دانش آموز در سطح کشور که ۳۹۰ هزار نفر از آنان در استان گلستان مشغول به تحصیل هستند و همچنین ۲۳ هزار نفر معلم، آموزش و پرورش، یکی از مناسب‌ترین بستر‌ها برای تحقیق و پژوهش در کشور است.


مراسم زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان


مراسم زنگ پژوهش و فناوری استان گلستان

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول