اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رئیس کل دادگستری یزد: دستگاه قضا حامی اجرای کامل قوانین حوزه معلولین است

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به مشکلات پیش روی جامعه معلولین گفت: دستگاه قضا استان در جهت پیگیری اجرای قوانین حمایت از معلولین آمادگی کامل دارد.

رئیس کل دادگستری یزد: دستگاه قضا حامی اجرای کامل قوانین  حوزه معلولین است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری صبح امروز در جریان دیدار با مدیرکل بهزیستی استان، با بیان این‌که طبق آمارها مطرح بیش از ۱۰ درصد از جمعیت کشور را معلولین تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: باید در برنامه ریزی‌های کلان کشوری جهت حمایت از این قشر توجه جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به تصویب برخی از قوانین در حمایت از معلولین افزود: اگرچه این قوانین نمی تواند نیازهای جامعه معلولین را به طور کامل برطرف کند اما عدم اجرای برخی از همین قوانین اندک نکته‌ای است که باید مورد توجه جدی مسولان مربوطه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت:  دستگاه قضا جهت حمایت از معلولین جامعه در حوزه‌های مختلف و به طبع آن بهزیستی به عنوان متولی این حوزه آمادگی کامل دارد.

دهشیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که طبق قانون بهزیستی متولی بخشی از آسیب‌های اجتماعی جامعه است، تصریح کرد: دادگستری‌ استان‌ها به موجب قانون مکلف هستند تا از طریق سازمان‌های مرتبط مراکزی را برای ملاقات والدین با فرزندان ناشی از طلاق پیش‌بینی کنند که در این حوزه همکاری خوبی بین دادگستری کل استان و بهزیستی وجود دارد.

وی با اشاره به حجم بالای مراجعات به مرکز ملاقات فرزندان طلاق و تنش‌های موجود در این فضا افزود: باید در جهت ایجاد فضای مناسب و آرام به دور از تنش‌ها و التهابات همکاری بیشتری از حیث فضا و امکانات توسط اداره کل بهزیستی استان به عنوان متولی این حوزه انجام گیرد.

رئیس کل دادگستری یزد خاطرنشان کرد: ممنوعیت و محدودیت‌های پیش‌روی دستگاه قضا در حوزه‌های مختلف مانعی جهت استفاده از ظرفیت خیرین در خصوص اختصاص مکان مناسب و تجهیزات به مراکز ملاقات فرزندان طلاق وجود دارد اما بهزیستی استان می‌تواند به خوبی از این ظرفیت استفاده و در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از طلاق گام بردارد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول