اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

یلدا دوستی: مسیر رشد هنرهای تجسمی کشور فراهم شود

عضو کارگروه هنرهای تجسمی جوانان کشور گفت: بسترسازی دولتی و همراهی بخش خصوصی می تواند به اعتلای هنرهای تجسمی منجر شود.

یلدا دوستی: مسیر رشد هنرهای تجسمی کشور فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یلدا دوستی نقاش جوان در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار داشت: نقاشی یکی از هنرهای مورد توجه هنرمندان ایرانی بوده و همواره در طول تاریخ فرهنگی ایران، با کارکردها و رویکردهای مختلف، به حیات خود ادامه داده است.

وی افزود: اثر هنری موجودیّتی کاملاً قائم به ذات نیست، بلکه عواملی خارج از مقوله هنر، مانند شرایط زندگی‌نامه‌ای، شرایط اقتصادی، وضعیت اجتماعی جامعه، فرهنگ و هویت هنرمند حامیان و جهان پیرامون هنرمند نیز در خلق اثر تأثیرات مهمی دارند.

عضو کارگروه هنرهای تجسمی جوانان کشور بیان داشت: هنرمندان پیشروی ایران، تحت تأثیر مسایل جهانی شدن و دغدغه‌های محلی جهانی آن قرار دارند اما بدلیل کم‌رنگ شدن تأثیر حامیان دولتی، هنرمندان نیز برای همراهی با شرایط حامیان خصوصی ایرانی و بازارهای بزرگ خارجی خلاقیت خود را تحت تأثیر سلیقه خریدار، محدود می‌نمایند.

این نقاش جوان گفت: بازارهای معتبر جهانی امکان دیده‌شدن و نقدشدن را در اختیار هنرمندان ایرانی قرار می‌دهند و با توجه به نشانه‌های اقبال اقتصادی که مبین کیفیت این آثار است، به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک شاهد دستیابی هنر معاصر ایران به جایگاه ویژه خود در افق‌های بزرگ جهانی خواهیم بود.

وی عنوان کرد: بسترسازی دولتی و همراهی بخش خصوصی می تواند به اعتلای هنرهای تجسمی منجر شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول