اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سرمایه‌گذاری 6 میلیارد دلاری چین در ازبکستان

یک شرکت چینی در نظر دارد برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در ازبکستان در این کشور معادل 6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

سرمایه‌گذاری 6  میلیارد دلاری چین در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، در چارچوب گفت‌وگوها در شهر «تاشکند» بین نمایندگان شرکت چینی و و مجمع اقتصادی ازبکستان اعلام شد شرکت China Huaneng Group ، یکی از بزرگ ترین تولیدکننده برق در چین برنامه ریزی کرده برای ساخت نیروگاه های خورشیدی در ازبکستان در این کشور معادل 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

طرف چینی برنامه ریزی کرده چند طرح بزرگ در ساخت نیروگاه های خورشیدی در مناطق مختلف ازبکستان اجرا کند.همچنین برای اجرایی این ابتکارات بین شرکت China Huaneng Group و مجمع اقتصادی ازبکستان یک یادداشت تفاهم همکاری به امضا رسیده است.

 «لی لیانگ» نماینده شرکت چینی گفت: ازبکستان یک کشور در حال رشد است. هدف ما ساخت نیروگاه های خورشیدی در این کشور است. نیروگاه های جدید در سال 2030 میلادی حدود 30 مگاوات برق تولید می کند. در نتیجه این امکان نه تنها تامین نیازهای داخلی کشور بلکه برقراری صادرات نیز فراهم می شود.

به گفته «مختار عمراف» رئیس مجمع اقتصادی ازبکستان، شرکت چینی در حال حاضر در تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان به طور فعال فعالیت می کند. هم اکون شرکت China Huaneng Group برنامه ریزی می کند به بازار ازبکستان وارد و چهار نیروگاه خورشیدی بسازد.   

شرکت China Huaneng Group یکی از پنج بزرگ ترین کارخانجات دولتی در تولید برق در چین می باشد که توسط شورای دولتی مدیریت می شود. آن در زمینه های سرمایه گذاری، ساخت، بهره برداری و همچنین تولید و فروش برق فعالیت می کند.      

هم اکنون چین بزرگ ترین همکار اقتصادی و بازرگانی ازبکستان می باشد.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و چین در سال 2020 میلادی در سطح 6 میلیارد و 400 میلیون دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 700 شرکت با سرمایه سرمایه‌گذاران چینی از جمله بیش از 80 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه‌گذاران چینی در زمینه‌های مختلف اقتصاد این کشور فعالیت می‌کنند. 

جمهوری خلق چین استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 2 ژانویه سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول