اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلینکن: آمریکا به هرحمله روسیه به اوکراین قاطعانه پاسخ می‌دهد

وزیر خارجه آمریکا گفت که در صورت هرگونه حمله روسیه به اوکراین، ناتو و ایالات متحده واکنش نشان خواهند داد.

بلینکن: آمریکا به هرحمله روسیه به اوکراین قاطعانه پاسخ می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت تهران گفت که در صورت هرگونه حمله روسیه به اوکراین، ایالات متحده واکنش نشان خواهد داد.

 به گزارش منابع خبری، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه  آمریکا گفت: «اگر روسیه مسیر رویارویی با اوکراین را دنبال کند، ما روشن کرده‌ایم که قاطعانه پاسخ خواهیم داد. ما افکار خود را با متحدان و شرکا در میان گذاشتیم و  من همبستگی آنها با آمریکا را شاهد بودم.»

بلینکن مدعی شد که روسیه در هفته‌های اخیر اقدام نظامی احتمالی در اوکراین را برنامه ریزی کرده است

وی افزود: «ما از شواهدی مبنی بر اینکه روسیه برنامه هایی برای اقدامات خصمانه علیه اوکراین آماده کرده است، بسیار نگران هستیم. ناتو نیز البته  آماده تقویت دفاعی خود در جبهه شرقی است.»

وزیر خارجه آمریکا افزود که رئیس سیا حین بازدید از روسیه و نگرانی‌های آمریکا را به مسکو اطلاع داد.

بلینکن گفت  که روسیه و اوکراین خواسته که در چارچوب توافق مینسک به گفت‌وگو بازگردند وزیر امور خارجه آمریکا همچنین افزود: «ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، با اقدامات اقتصادی قوی پاسخ خواهیم داد. روز پنجشنبه به "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه خواهم گفت که روسیه باید نیروهای خود را از مرز با اوکراین دور کند.»

در شرایطی که اتهام‌زنی‌های کی‌یف و متحدان غربی آن به مسکو ادامه دارد، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از استقرار ۱۲۵ هزار نیروی نظامی اوکراین در شرق این کشور خبر داد. «ماریا زاخاروا»  سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه رباره تحرکات شدید نظامی اوکراین در مناطق شرقی این کشور هشدار داد.

طبق اعلام زاخاروا هم اکنون دولت اوکراین در منطقه «دونباس» بیش از صد هزار نیرو و تجهیزات سنگین نظامی مستقر کرده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه  تصریح کرد: «نیروهای مسلح اوکراین در حال افزایش تعداد نیروی نظامی هستند و تجهیزات سنگین و نیرو می‌فرستند.»

وی افزود: «بر اساس برخی گزارش‌ها، تعداد نیروها در منطقه درگیری در حال حاضر به ۱۲۵۰۰۰ نفر می‌رسد و این اگر کسی نداند، نیمی از کل (کل مجموع) ترکیب نیروهای مسلح اوکراین است.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول