اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آنان که کشور را معطل غرب کرده بودند به مدیریت جهادی خرده می‌گیرند

نماینده مردم ملکان در مجلس گفت: آن عده که در دوران مسئولیت‌ خود و دوستانشان عافیت را قاعده کاری و کشور را معطل دست و دل‌بازی دشمن کرده بودند، الان به این سبک از مدیریت جهادی مردم خرده می‌گیرند.

آنان که کشور را معطل غرب کرده بودند به مدیریت جهادی خرده می‌گیرند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید علی موسوی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (چهارشنبه 10 آذرماه) گفت: در تحولات شمال فلات ایران کسانی گمان نکنند حالا که در اثر اتفاقات تاریخی حکومتی به دست آورده‌اند و با رژیم‌های جعلی و غاصب هم‌پیاله شده‌اند، می‌توانند خللی در اراده ملت‌های مسلمان در منطقه ایجاد کنند و یا اسباب تفرقه و جدایی اقوام تاریخی را فراهم آورند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ این افراد بدانند ترک‌های غیور و وفادار، امت اسلام در قفقاز و آذربایجان‌ها شیفته جانانه نهضت خونین امام حسین(ع) و انقلاب مترقی امام خمینی(ره) هستند. به لطف الهی این ارادت تاریخی و پیوستگی ایمانی ملت‌ها هر روز عمیق‌تر و ناگسستنی‌تر می‌شود.

وی افزود: امروز مردم قهرمان آذربایجان با اقتداء به پیشوای عالی مسلمانان جهان، مقام معظم رهبری همراه و همگام با روحانیت اصیل و انقلابی همچون آل هاشم‌ها که محبوب و مرجع مردم منطقه هستند، در اوج بصیرت اجتماعی و انسجام ملی هستند که همان آذربایجان قوی، سر ایران قوی است.

موسوی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران امروز با اراده شما دولتی بر سر کار آمده که بر اساس منطق، تدبیر و ایمان به همراهی و مشارکت مردم در اداره کشور برای تامین و توسعه منافع ملی در میدان حضور دارد و هر گاه منافع ملی ایجاب کند، مذاکره و توافق در دستورکار قرار می‌گیرد، اما کشور معطل مذاکره و توافق حاصل از آن نخواهد بود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توفیقات و دستاوردهای دولت جدید در این مدت اندک نظیر افزایش میزان صادرات نفت، انعقاد قراردادهای مهم تجاری با کشورهای منطقه، افزایش صادرات غیرنفتی، دسترسی کشور به بخشی از دارایی‌های بلوکه شده گویای این است که در شرایط تحریم نیز می‌توان با طیف گسترده‌ای از کشورهای منطقه و جهان کار کرد.

وی افزود: اکنون که به نظر می‌رسد شرایط کشور در آستانه تحول جدی قرار گرفته، بر همه ما فرض است که با درایت و عقلانیت انقلابی و تعامل سازنده با قوای دیگر در پیشبرد مطلوب امور مربوط به نمایندگی اقدام کنیم.

موسوی خاطرنشان کرد: در این مقطع از فصل کاری به نظر می‌رسد توجه ویژه به نظام بودجه‌ریزی کشور اعم از لزوم اصلاح ساختاری، شفافیت، اتخاذ رویکرد عدالت‌محوری، عملیاتی بودن، شناسایی دقیق و قابل تحقق منابع درآمدی، ضرورت پرهیز جدی از هزینه‌تراشی‌های مختلف و دست کردن در جیب مردم، سرلوحه کار مجلس یازدهم خواهد بود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز لازم است تصمیمات بزرگی گرفته شود و اصلاحاتی اصولی در بخش‌هایی از اداره کشور ایجاد شود اما همه این تصمیمات و اصلاحات لازم اولا باید کارشناسانه و با اجماع حداکثری باشد و ثانیا به نفع زندگی و معیشت توده‌های مردم ما باشد.

وی افزود: رویکرد و جهت‌گیری دولت آقای دکتر رئیسی در سفر به استان‌ها حضور و نظارت‌های مستقیم و میدانی و بسط عدالت‌محوری در توزیع منابع عمومی و امکانات کشور به ویژه نسبت به مناطق محروم و کم برخوردار از شاخص‌های اساسی تحول به نفع مردم است و ما نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم، به ویژه اعضای فراکسیون مناطق محروم و شهرهای کوچک و در حال توسعه قاطعانه از این مشی مردمی و جهادی حمایت می‌کنیم.

موسوی خاطرنشان کرد: آن عده که در دوران مسئولیت‌ خود و دوستانشان عافیت و پرستیژ را قاعده کاری و کشور را معطل دست و لبازی دشمن کرده بودند، الان به این سبک از مدیریت جهادی مردم خرده می‌گیرند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جناب آقای رئیسی! یکی از وعده‌ها و دغدغه‌های بحق جنابعالی احیای بسیج سازندگی است. امروز با وجود همه دستاوردها و خدمات ارزنده و بی‌نظیر نظام متأسفانه در اثر سوء مدیریت و عملکرد خسارت‌بار برخی مدیران شاهد کاستی‌ها و محرومیت‌های مزمن و نهادینه‌شده در بخش‌های مختلف کشور  هستیم.

وی افزود: رشد نامتوازن شهرها و رواج حاشیه‌نشینیف مشکلات زیرساختی در آبرسانی، راه‌های مواصلاتی و کمبودهای حوزه بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار از جمله نمونه‌های رنج‌آور هستند که نیاز مبرم کشور را به الگوی مدیریت جهادی بیش از پیش نمایان می‌سازد.

موسوی خاطرنشان کرد: این روزها صبحت از ارز ترجیحی خسارت‌بار 4200 تومانی داغ‌تر از قبل شده،‌ در اینکه اختصاص این ارز هدر دادن سرمایه ملی و ایجاد زمینه برای رانت و فساد تقریبا هیچ آثار مثبتی بر سر سفره مردم نداشته، شکی نیست، اما جناب آقای رئیس جمهور! در اثر سوءمدیریت دولت پیشین و بی‌اعتمادی جامعه نسبت به اقدامات سابق، اقناع افکار عمومی و روش و راهکار غیرتورمی جایگزین این مسأله شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز مردم و افکار عمومی حمایت قوی دولت و مجلس از نظام رتبه بندی معلمان عزیز را می‌طلبد و این یعنی حمایت از آموزش و پرورش و تربیت فرزندان ملت ایران و لذا ضرورت دارد از این قبیل اقدامات که مستقیما با فرهنگ، زندگی عموم جامعه ارتباط دارد، به بهترین وجه ممکن و با کمترین نوسان منفی انجام شود.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول