اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شناسایی ۷۴۰ بیمار مبتلا به HIV در همدان/مراقبت از 16 بیمار جدید

کارشناس ایدز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی ابن‌سینا از شناسایی ۷۴۰ بیمار مبتلا به HIV در استان همدان تاکنون خبر داد و گفت: 16 بیمار جدید شناسایی شده و مورد مراقبت و درمان هستند.

شناسایی  ۷۴۰ بیمار مبتلا به HIV  در همدان/مراقبت از 16 بیمار جدید

محمد میرزایی؛ کارشناس ایدز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به  هفته اطلاع‌رسانی ایدز اظهار کرد: تاکنون ۷۴۰ بیمار مبتلا به HIV مثبت در استان شناسایی شده که ۳۰۸ نفر مورد مراقبت و درمان هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد بیماران را آقایان و ۲۰ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند گفت: در میان موارد جدید بیماری، تعداد موارد خانم‌ها در حال افزایش است و دلیل آن به انتقال HIV از طریق تماس جنسی محافظت نشده برمی‌گردد.

کارشناس ایدز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه بیماری HIV در همه گروه‌های سنین  استان دیده می شود اما عمده موارد در بین جوانان و میانسالان است  افزود: امسال از ۱۴ هزار نفر با مراجعه به مراکز مشاوره تست HIV  گرفته شده که از این تعداد ۱۶ نفر بیمار جدید شناسایی شدندو بیماران جدید نیز مورد مراقبت و درمان قرار گرفتند.

کارشناس ایدز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی ابن‌سینا خاطرنشان کرد: از بین ۷۴۰ بیمار شناسایی شده در استان، متاسفانه ۳۳۹ نفر فوت کردند و ۳۰۸ نفر مورد مراقبت درمانی هستند و مابقی نیز پرونده فعال ندارند که ممکن مهاجرت کرده باشند که در هر صورت به مرکز مشاوره مراجعه ندارند.

وی با اشاره به اینکه تقریبا ۷۵ درصد بیماران در استان پرونده فعال دارند عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود برای بررسی وضعیت سلامت خود به مراکز مشاوره رفتاری مراجعه کنند و حداقل سالی یک بار تست HIV دهند چرا که همه ما در معرض خطر این بیماری قرار داریم.

میرزایی به اهمیت پیشگیری انتقال بیماری از مادر به کودک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمام مادران باردار از نظر HIV بررسی می‌شوند، یعنی هر مادر باردار با مراجعه به مراکز جامع سلامت استان در همان ابتدا از لحاظ بیماری HIV بررسی می‌شود تا اگر بیماریی داشت بلافاصله شناسایی و مورد مراقبت و درمان قرار گیرد تا بیماری به نوزاد منتقل نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۲ مرکز و پایگاه مشاوره بیماری رفتاری در استان فعال است که حداقل در هر شهرستان یک مرکز فعال بوده و خدمات مراقبت درمان انجام می‌گیرد تا دسترسی برای همه مراجعین فراهم شده باشد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول