اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بررسی عوامل تأثیر گذار بر قیمت میز و صندلی و مبلمان اداری

مبلمان اداری از مهم ترین ملزومات یک محیط کاری به حساب می آیند که در انواع و طرح‌های مختلفی وجود دارند .

بررسی عوامل تأثیر گذار بر قیمت میز و صندلی و مبلمان اداری

انواع میز و صندلی و مبلمان اداری کاربردهای مختلفی دارند و برای هر بخش از اداره و شرکت از محصولات خاصی استفاده می‌شود تا بهترین راندمان کاری صورت گیرد .

بازدهی و کارایی بسیار بالا در محل کار در صورتی امکان پذیر است که از مبلمان اداری مدرن و کلاسیک با مدلهای خاص استفاده شود . انتخاب آن ها باید طبق اصول و قواعد باشد تا نظم و هماهنگی در مجموعه اداری به چشم بخورد . عدم هماهنگی در محیط کاری موجب خستگی چشم و دلزدگی از فضا می‌شود .

مبلمان اداری خوب و استاندارد می تواند در کارایی هرچه بهتر کارکنان و همچنین دید بهتر مدعوین برای انجام امور و سفارشات به کار بیاید. یکی از حسن های مبلمان اداری استاندارد نرساندن آسیب به بدن و جسم است زیرا یک مبل استاندارد دارای ویژگی های بسیاری است. در نتیجه خرید یک ست کامل مبلمان اداری بسته به نیاز و نوع کاربری شما انتخاب می شود و چینش آن بسته به سلیقه شماست که این چیدمان و طراحی دکوراسیون خود یک هنر محسوب می شود. شما برای انتخاب یک ست کامل از مبلمان اداری می بایستی به نکاتی توجه داشته باشید که ما در این مطلب به آنها می پردازیم و شما را آگاه می سازیم تا انتخابی درست و خریدی مطمئن داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم تا عوامل تأثیر گذار بر قیمت مبلمان اداری را مورد بررسی قرار دهیم تا اگر به دنبال خرید محصولات اداری هستید مبلمانی را انتخاب کنید که از ویژگی‌های خاص و متمایزی برخوردار باشد ، عواملی مانند : ابعاد ، جنس ،کیفیت ، نوع کاربری ،سبک ساخت ، راحتی و رنگ و زیبایی آنها .

عوامل مؤثر بر قیمت میز و صندلی و مبلمان اداری

ابعاد میز و صندلی و مبلمان اداری

یکی از مهمترین مسائلی که قیمت محصولات اداری را تحت تأثیر قرار می‌دهد ، ابعاد و اندازه مبلمان است. هر چقدر محصول مورد نظر بزرگتر باشد ، مواد اولیه برای ساخت آن بیشتر خواهد بود ، در نتیجه قیمت نهایی مبلمان بیشتر خواهد شد . اما بعضی مواقع هست که مبلمان بزرگتر ،قیمت ارزان‌تری نسبت به مبلمان های کوچکتر دارد که در این صورت باید سایر فاکتورها مانند جنس و کیفیت و ... در نظر گرفته شود .

جنس و مواد اولیه :

مواد اولیه در تولید هر محصولی نقش مهمی در تعیین قیمت آن دارد . بنابراین هرچه مواد اولیه استفاده شده در مبلمان اداری با کیفیت تر باشد ، قیمت نهایی بالاتری خواهد داشت .

خلاقیت و طراحی :

انسان ذاتاً کمال اندیش و برتربین است و به همین علت به داشتن محصولی خاص و یونیک مبادرت می‌ورزد . با نگاهی به موفقیت‌های شرکت های مختلف در زمینه اداری می‌توان فهمید که طراحی خلاقانه در رشد و توسعه شرکت‌ها نقش بسزایی داشته است و حال درمی‌یابیم که طراحی در صنعت اداری مهمترین نقش را ایفا می‌کند و موجب جذابیت و محبوبیت محصول نهایی می‌شود . خلاقیت به کار رفته در طرح مورد نظر باعث متمایز شدن مبلمان از دیگر هم نوعانش می‌شودو این مزیت باعث افزایش تقاضا می شود و به سیستم قیمت گذاری مبلمان این اجازه را می دهد که قیمت را افزایش می دهد .

ارگونومیک بودن محصول :

یکی از موارد طراحان مبلمان اداری ارگونومیک بودن آن است . وقتی ساعات زیادی با محصولات اداری سروکار دارند ، طراحی مبلمان اداری باید به گونه ای باشد که سلامت را تضمین کند که باعث افزایش بهره وری کارمندان می شود و راندمان کاری شرکتها بالا می رود .استانداردهای موجود در تولید محصول این اجازه را به تولید کننده می دهد که قیمت نهایی مبلمان اداری را بالاتر ببرد .

کارایی و انعطاف پذیری :

انعطاف پذیری در یک محصول یعنی بتوان به صورت چندمنظوره از آن استفاده کرد و چه اندک هستند طراحانی که به این سمت و سو باشند چرا که نیاز به خلاقیت و طراحی فوق العاده دارند .صاحبان این صنعت از انعطاف در طراحی به عنوان گزینه کلیدی استفاده می کنند .این ویژگی در یک سری از مبلمان ها مانند صندلی های تاشو ، پارتیشن های متحرک ، میزهای  مدولار و ...پیدا می شود و از این رو مخاطب حاضر به پرداخت وجهی بالاتر از محصولات مشابه با انعطاف پذیری کمتر می باشد .

یراق آلات :

طراحی یراق مورد استفاده در مبلمان اداری با هدف زیبایی بیشتر و راحتی استفاده از محصول صورت می پذیرد و هر چه یراق مرغوبتری در ساخت مبلمان استفاده شده باشد ، زمان بیشتری از آن می توان استفاده کرد و در مبحث طراحی و زیبایی کمک شایانی به طراح و تولید کننده میکند و این می تواند توجیهی برای افزایش قیمت مبلمان اداری باشد .

ضمانت و خدمات پس از فروش :

گارانتی محصولات اداری که توسط کارتهایی با رنگهای طلایی یا خاکستری انجام می پذیرد ، این امکان را به خریدار می دهد تا در صورت آسیب دیدن مبلمان اداری بسته به نوع خسارتی که متحمل شده است مبلمان تعمیر یا تعویض شود ، پس ضمانت نامه خود دلیلی بر افزایش قیمت مبلمان اداری است.

نوع کاربری و سبک ساخت :

اگر قصد خرید مبلمان اداری دارید باید به نوع و طراحی آن دقت کنید . برای مثال سبک مدرن میخواهید یا سبک کلاسیک و یا اینکه مبلمان مدیریتی می خواهید یا مبلمان ساده .

پس همانطور که ملاحظه فرمودید هر یک از این موارد می تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت محصولات اداری داشته باشد و در نظر داشتن متریالهای گوناگون در مبلمان معیاری دلیلی برای افزایش قیمت است .

سخن پایانی :

شما می توانید بر اساس بودجه خود و همچنین دکوراسیون اداری خود یک انتخاب فوق العاده داشته باشید و بهترین کار این است که با افرادی مشورت کنید که در این زمینه تجربه کافی دارند تا بهترین مدل را برای محل کار خود انتخاب کنید. گروه میز، صندلی و مبلمان اداری چیدمان برتر آماده ارائه مشاوره با شما عزیزان است که زیبایی محیط کار شما را دوچندان کند .

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول