اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

زکات، می‌تواند بخشی از مشکلات جامعه را مرتفع کند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: بخشی از مشکلات جامعه را جز با زکات نمی‌توانیم مرتفع کنیم که این فرصت‌ها فرصت‌های مهمی است.

زکات، می‌تواند بخشی از مشکلات جامعه را مرتفع کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در جلسه شورای اقامه نماز و زکات استان با بیان اینکه زکات یعنی اینکه می‌توان مشکلات جامعه را به کمک مردم حل کرد، گفت: مجموع زکات جمع شده استان رقم کمی نیست که با افزایش این رقم مشکلات بیشتری حل می‌شوند لذا همگان باید در راستای فرهنگ‌سازی، جامعیت زکات و تبلیغ این امر در جامعه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: بخش عمده مشکلات جامعه را جز با زکات نمی‌توانیم مرتفع کنیم که این فرصت‌ها فرصت‌های مهمی است.

مصادیق زکات واجب در استان مطرح شود

وی ادامه داد: مصادیق زکات واجب را در استان بیشتر بیان کنید و کالاهایی که می‌توان به عنوان زکات واجب از آن‌ها استفاده شود را معرفی کنید تا مردم بهتر با این بخش آشنا شوند.

نکونام  اظهار داشت: نوع و مصادیق زکات مستحب را به تفکیک اعلام کنید تا مردم بدانند در عرصه‌های مختلف می‌توانند مشارکت کنند و این کار به فرهنگ‌سازی کمک می‌کند.

وی راه‌اندازی نرم‌افزار زکات در یکی از روستاهای شهرستان کیار را روش خوبی دانست و به تعمیم این حرکت در کل استان سفارش کرد و گفت: دیدن نتیجه زکاتی که پرداخت می‌شود سبب گسترش فرهنگ زکات در استان می‌شود.

نکونام در ادامه این جلسه با محوریت شورای نماز با بیان اینکه نسبت به نماز خیلی عقب هستیم، گفت: نماز عمود و اساس است که هرچه قرار است به انسان برسد بر اساس نماز می‌رسد اما فرهنگ نماز و اقدام نسبت به نماز ضعیف است که این امر در نظام اسلامی جفا است.

وی ادامه داد: در حق نمازی که خواندن۲ رکعت آن بسیاری از مشکلات را حل می‌کند غفلت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: باید در دو عرصه مساجد و ادارات وارد شد و با ابتکار نماز را در این دستگاه‌ها رونق داد، در بحث نماز نباید تکبر داشت و با خضوع و خشوع نمازخانه را در اداره زیبا کنیم.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول