اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مخالفت شورای شهر ارومیه با ساخت و ساز در اراضی پادگان لشکر64 ارتش

رئیس شورای شهر ارومیه گفت: شورای شهر ارومیه مخالفت خود را با هرگونه ساخت و ساز در اراضی لشکر 64 ارومیه را اعلام کرده است چرا که هرگونه ساخت و ساز مسکونی و تجاری در این منطقه مشکلات زیادی از جمله ترافیک سنگین شهری، آلودگی صوتی و... را به وجود می آورد.

مخالفت شورای شهر ارومیه با ساخت و ساز در اراضی  پادگان لشکر64 ارتش

حجت الاسلام و المسلمین محمد خلیل پور در گفتگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: براساس آخرین مصوبه شورای عالی راه و شهرسازی  باید ۴۹ درصد از اراضی لشکر ۶۴ ارتش ارومیه در اختیار شهرداری ارومیه و ۵۱ درصد در اختیار ارتش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: قرار مبنی بر این شده است که امیر ارتش مصوبه شورای عالی راه و شهرسازی رو پیگیری کند؛ اگر نیروی زمینی ارتش مصوبه را قبول کند باید مصوبه اجرایی شود و اگر هم مخالفت شود همچنان طرح باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام خلیل پور با اشاره به ساخت بیش از ۱۲۰ آپارتمان در اراضی لشکر ۶۴ ارومیه براساس طرح های مصوب شده ، تصریح کرد: یقینا احداث هرگونه سازه چه مسکونی و چه تجاری موجب بروز مشکلاتی در این منطقه خواهد شد لذا باید تدابیر خاصی انجام بگیرد.

خلیل پور بیان کرد: به جای احداث آپارتمان می توان از ظرفیت های اراضی لشکر ۶۴ ارتش برای توسعه بیمارستان ارتش و بین المللی کردن این بیمارستان براساس طرح جامعه سلامت استفاده کرد؛ به نظر میرسد با اجرایی کردن این طرح می توانیم در حوزه گردشگری بهداشتی گام موثری برداریم.

رئیس شورای شهر ارومیه گفت: شهر ما به این فضای سبز نیاز دارد تجاری کردن و احداث واحدهای مسکونی در این زمین می تواند سبب ایجاد مشکلات زیادی از قبیل ترافیک سنگین، آلودگی صوتی، آلودگی هوایی و... در سطح شهر ارومیه شود؛ به همین دلیل با ساخت و ساز در این مکان به شدت مخالف هستیم.

محمد خلیل پور با اشاره به اقداماتی که در گذشته ما بین شهرداری و لشکر ۶۴ ارتش جمهوری اسلامی صورت گرفته است، گفت: برخی تعهداتی که از سوی مدیریت شهری قبلا و طی سی سال پیش انجام گرفته غیرقانونی است و امروز امکان اجرایی شدن وجود ندارد اما شهرداری ارومیه در صورت وجود توافقاتی باید به تعهدات خود عمل کند.

حجت الاسلام خلیل پور خاطر نشان کرد: امروز باید از آثار باستانی و فضای موجود این زمین حفاظت کنیم، ایجاد  سالن های نمایشی و تاریخی می تواند نقش مهمی در حفظ اراضی لشکر ۶۴ ارتش داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول