اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افغانستان و توسعه روابط محور دیدار مقامات تاجیکستان و کره جنوبی

در دیدار رئیس جمهور تاجیکستان و وزیر امور خارجه کره جنوبی بر علاقه‌مندی دو کشور جهت توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تاکید شد.

افغانستان و توسعه روابط محور دیدار مقامات تاجیکستان و کره جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان با «چونگ ایونیونگ» وزیر امور خارجه کره جنوبی که به منظور سفر رسمی و شرکت در چهاردهمین جلسه مجمع «همکاری آسیای مرکزی و کره جنوبی» در «دوشنبه» به سر می‌برد، بر علاقه‌مندی دو کشور جهت توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تاکید شد.

رحمان گفت: تاجیکستان کره جنوبی را شریک قابل اعتماد در عرصه بین المللی می‌داند و به توسعه بیشتر همکاری‌ها با آن در راستای منافع مشترک اهمیت ویژه‌ای قائل است.

رئیس جمهور تاجیکستان و وزیر امور خارجه کره جنوبی وضعیت موجود روابط دوجانبه و زمینه‌های تحکیم و گسترش آن در عرصه‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، انرژی، کشاورزی، تجاری، علمی، فنی و فرهنگی را مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است که در این راستا نقش فعال کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری و همچنین مجمع مشترک کارآفرینان دو کشور منجر به تعمیق همکاری‌ها و افزایش حجم سرمایه گذاری‌های متقابل خواهد شد.

 رحمان و ایونیونگ در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی نیز تبادل نظر کردند. 

در همین راستا توجه به وضعیت افغانستان، ارائه کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی به مردم این کشور از طریق سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین المللی بشردوستانه ضروری عنوان شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول