اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بهره‌برداری نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی در شهرک صنعتی سمنان

نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی واقع در شهرک صنعتی شرق سمنان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی در شهرک صنعتی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ظهر امروز نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی یک شرکت تولیدی واقع در شهرک صنعتی شرق سمنان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان در برنامه بازدید و بهره‌برداری از این پروژه اظهار کرد: پانل‌های خورشیدی روی سقف سوله انبارهای این شرکت نصب شده و مساحتی حدود یک‌هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است.

سیدمحمد حسینی‌نژاد اضافه کرد: متوسط انرژی تولیدی سالانه این نیروگاه، ۱۷۵ هزار کیلووات ساعت و نرخ پایه خرید آن ۱۲ هزار و ۷۴۰ ریال است که با اعمال ضریب نرخ تعدیل در سال نخست به بیش از ۲۰ هزار ریال خواهد رسید.

وی تصریح کرد: به‌منظور نصب و بهره‌برداری از این نیروگاه خورشیدی، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال توسط سرمایه‌گذار پروژه، اعتبار صرف شده و طی یک ماه کلیه مراحل طراحی، نصب و راه‌اندازی آن به اجرا درآمده است.

سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: جلوگیری از انتشار آلایندگی CO۲ به میزان ۱۲۳ تن در سال، صرفه‌جویی ۴۹ هزار مترمکعب مصرف گاز طبیعی در سال، صرفه‌جویی به مقدار ۳۸ هزار و ۵۰۰ لیتر در مصرف آب یک سال و  جلوگیری از انتشار آلاینده‌های محلی به میزان یک‌هزار و ۵۰ کیلوگرم در سال، ازجمله ویژگی و شاخص‌های زیست‌محیطی بهره‌برداری از این نیروگاه خورشیدی است.

حسینی‌نژاد با اشاره به این‌که در حال حاضر ۵۸ نیروگاه خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب زیر ۲۰۰ کیلووات در استان سمنان نصب شده است، خاطرنشان کرد: مجموع ظرفیت تولیدی این نیروگاه‌ها ۷۶۱ کیلووات است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول