اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

امنیت سایبری دستگاه‌های سمنان در دستور کار باشد

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: با توجه به گسترش فضای سایبری، مصون‌سازی و پایداری شبکه دستگاه‌های اجرایی این استان به‌ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان در دستور کار باشد.

امنیت سایبری دستگاه‌های سمنان در دستور کار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد ریواده ظهر امروز در جلسه قرارگاه پدافند سایبری استان سمنان اظهار کرد: پدافند غیرعامل، ابتدا باید در بدنه اجتماعی و فعالان مؤثر این حوزه، دارای درک و فهم مشترک باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: برای مصون‌سازی خود و سرمایه‌های ملی لازم است از پدافند غیرعامل استفاده کنیم که پدافند سایبری نیز یکی از راهکارهای آن محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز ما در وسط یک جنگ هستیم، گفت: پنج وظیفه رصد و پایش مستمر توسط دستگاه‌های اجرایی در شبکه‌های داخلی خود، تشخیص تهدیدات، تجزیه و تحلیل تهدیدات، بازیابی اطلاعات و تولید قدرت پاسخگویی، وظایف اصلی و مهم در حوزه پدافند سایبری است.

ریواده افزود: افزایش توانمندی رصد و پایش مستمر در حوزه پدافند غیرعامل، ضرورت دارد از طریق آموزش و ایجاد ساختار در دستور کار قرار داشته باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ادامه داد: در حوزه سایبری، ما با آسیب، تهدید و جنگ سایبری مواجه هستیم که تشخیص تهدیدات و شناسایی آسیب‌ها، امری ضروری و بسیار مهم است.

ریواده تأکید کرد: تجزیه و تحلیل تهدیدات و آسیب‌ها به همراه جمع‌آوری بازخوردها از سوی دستگاه‌های اجرایی، امری لازم برای مدیریت مسائل مرتبط با تهاجم سایبری است.

وی ادامه داد: ضرورت‌ها و الزاماتی که برای مصون‌سازی دستگاه‌های اجرایی احصا و القا شده است، باید در قالب یک برنامه جامع اجرایی شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: مصون‌سازی و پایداری شبکه دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان، با توجه به گسترش فضای سایبری که در زندگی روزمره به وقوع پیوسته، امری مهم، حیاتی و لازم‌الاجراست.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول