اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کاهش چشمگیر پیوند «کلیه» در کرمانشاه/ دستگاه‌های دیالیز نیاز به جایگزین دارد

رئیس انجمن بیماران کلیوی استان کرمانشاه گفت: هزینه اهدای کلیه الان حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون است که همین سبب کاهش چشمگیر پیوند کلیه طی سه سال اخیر شده است.

کاهش چشمگیر پیوند «کلیه» در کرمانشاه/ دستگاه‌های دیالیز نیاز به جایگزین دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ۶۱۶ بیمار کلیوی در سطح استان شناسایی شده که توسط مراکز دیالیزی که در تمامی شهرستان‌های استان فعال است به‌صورت رایگان دیالیز می‌شوند.

هم‌اکنون دو مرکز دیالیزی در بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و امام رضا(ع) در شهرستان کرمانشاه فعال است.

حسین بیگلری، رئیس انجمن بیماران کلیوی استان کرمانشاه در حاشیه بازدید از مراکز دیالیزی شهرستان کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه، از نمایندگان مجلس خواست مشکلات بیماران کلیوی و مستهلک‌ بودن تجهیزات پزشکی در دو بیمارستان امام رضا(ع) و امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه را پیگیری کنند.

وی افزود: بیماران دیالیزی مشکلاتی دارند که باید جوابگو آن‌ها باشیم متأسفانه سه سال است که به علت بالا رفتن هزینه اهدای کلیه، پیوندها در استان به طور چشمگیری کاهش یافته است.

رئیس انجمن بیماران کلیوی استان کرمانشاه تصریح کرد: هزینه اهدای کلیه الان حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون است که بیمار توان پرداخت آن را ندارد.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته سالانه ۵۰ تا ۶۰ بیمار دیالیزی پیوند کلیه انجام می‌دادند در حالی که الان سه سال است که تنها حدود ۱۵ مورد پیوند کلیه انجام شده همین سبب افزایش بار دیالیزی و نارضایتی بیماران شده است.

بیگلری تصریح کرد: طی بازدیدی که از بیمارستان امام رضا (ع) انجام شد، ۴۰ دستگاه فعال و ۱۸ دستگاه خراب بود، البته این ۴۰ دستگاه هم کیفیت کافی را نداشتند.

وی یادآور شد: علی ایحال از نمایندگان مجلس درخواست داریم که در مجلس طرحی داشته باشند که هزینه ایثار که یک میلیون تومان بوده را افزایش دهند و افزایش آن هم در حدودی باشد که بتوانیم کمک قابل توجهی به بیماران داشته باشیم تا بتوانند پیوند کلیه انجام دهند.

بیگلری خاطرنشان کرد: با انجام پیوند بار بخش دیالیزی کم‌تر می‌شود و دستگاه‌ها بیشتر استراحت می‌کنند و سبب رضایتمندی بیماران فراهم می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول