اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

باسم نعیم: علیرغم اقدام انگلیس، تماس اروپایی‌ها با حماس ادامه دارد

رئیس دایره روابط خارجی حماس در نوار غزه گفت، تروریستی خواندن این جنبش توسط انگلیس باعث نشده که تماس‌ها و ارتباط کشورهای اروپایی با حماس قطع شود.

باسم نعیم: علیرغم اقدام انگلیس، تماس اروپایی‌ها با حماس ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان انگلیس اخیرا جنبش فلسطینی حماس را در لیست گروه‌های تروریستی وارد کرد.

«باسم نعیم» رئیس دایره روابط خارجی حماس در نوار غزه در همین ارتباط به «القدس العربی» گفت، علیرغم این اقدام انگلیس، دیدارهای سران حماس با مقامات اروپایی و بین‌المللی ادامه دارد.

وی افزود، این دیدارها به دلیل موضع سیاسی اتخاذ شده، غیر علنی است و در دیدارهای مذکور بسیاری از مسایل مربوط به پرونده‌های سیاسی، اقتصادی و رنج ملت فلسطین مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نعیم ادامه داد، از دیگر موضوعاتی که در دیدارهای مذکور انجام می‌شود نبرد با اشغالگر اسرائیلی بعلاوه پرونده انتخابات فلسطین است.

وی اهمیت تأثیر تصمیم اخیر انگلیس بر تماس‌ها با حماس را کم دانست اما با این حال گفت، ممکن است این تصمیم، برخی تماس‌ها را دشوار کند.

نعیم تصریح کرد، این کشورها در حل نزاع کنونی میان ملت فلسطین و رژیم اشغالگر منفعت دارند . حماس، طرفی اصلی در معادله و این نبرد است و کسی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. بدون ارتباط با حماس، راه‌حلی هم وجود نخواهد داشت و به نفع اروپایی‌هاست که با حماس تعامل داشته باشند.

در ادامه این گزارش آمده، دو روز پیش یک هیأت دیپلماتیک اروپایی متشکل از ۲۰ نفر از جمله سفرا وارد نفر غزه شدند و در سفری دو روزه با نمایندگان حماس دیدار کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول