اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید رؤسای جمهور ترکمنستان و تاجیکستان بر توسعه روابط

رئیس جمهور ترکمنستان در حاشیه اجلاس سران اکو با همتای تاجیک و دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی دیدار و گفت‌وگو کرد.

تأکید رؤسای جمهور ترکمنستان و تاجیکستان بر توسعه روابط

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در یک سفر کاری وارد عشق آباد شده با «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد.

سران کشورها نشستی را برگزار کردند که در آن وضعیت و چشم انداز همکاری تاجیکستان و ترکمنستان و سایر موضوعات مهم جهانی و دستور کار منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت. 

طرفین در مورد توسعه روابط در زمینه‌های امیدوار کننده تجارت و اقتصاد، صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، و استفاده از بندر ترکمنستان برای حمل و نقل کالا از تاجیکستان گفت و گو کردند.

همچنین بردی محمداف با «خسرو ناظری» دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی دیدار کرد و چشم اندازهای مشارکت منطقه‌ای از طریق منشور ریاست ترکمنستان در اکو را بررسی کرد.

دبیرکل اکو خاطرنشان کرد: اجلاس سران اکو باید به عنوان یک نشست برای تبادل نظر آزاد در مورد تعاملات آینده کشورهای عضو باشد.

بردی محمداف گفت ترکمنستان به تقویت ظرفیت چندجانبه مشارکت بین کشورهای عضو اکو ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد که این کشور با تکیه بر وضعیت بی طرفی خود در حال ایجاد گفت و گو با شرکای خود در راستای منافع صلح، امنیت و پیشرفت است.

 دبیرکل اکو ابراز اطمینان کرد اجلاس سران کشورها از نظر رویکردهای جدید و راه حل‌های سازنده برای توسعه روابط دوجانبه موفق خواهد بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول