اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تولید بیش از 1800 تن عسل در کردستان/ کاهش 4 درصدی عسل در استان به دلیل خشکسالی

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال تاکنون یک هزار و 872 تن عسل در استان تولیدشده که ازنظر مرغوبیت و طبیعی بودن جزو بهترین عسل‌های کشور است.

تولید بیش از 1800 تن عسل در کردستان/ کاهش 4 درصدی عسل در استان به دلیل خشکسالی

سیدمادح حسامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 280 هزار کلنی زنبورعسل در استان کردستان وجود دارد که 97 درصد این کلنی‌ها مدرن و 3 درصد نیز بومی است.

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه کردستان در زمینهٔ تعداد کلنی در رتبه 13 کشور قرار دارد، افزود: استان کردستان از نظر مقدار تولید در کشور رتبه 14 را دارد اما عسل تولیدشده در کردستان ازنظر مرغوبیت و طبیعی بودن جزو بهترین عسل‌های کشور است.

حسامی مرغوبیت عسل تولیدشده در استان را به دلیل تنوع در گیاهان مرتعی و تولید عسل مرغوب توسط زنبورداران استان عنوان کرد و اظهار داشت: امسال تاکنون یک هزار و 872 تن عسل در استان تولیدشده است.

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و 950 تن عسل در استان تولید شد بیان کرد: کاهش 3 الی 4 درصدی میزان عسل تولیدشده در سال جاری نسبت به سال گذشته تنها به دلیل خشکسالی حاکم بر استان بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان سقز در رتبه اول و به ترتیب شهرستان‌های سنندج و مریوان در جایگاه‌های بعدی تولید عسل در استان قرار دارند خاطرنشان کرد: شهرستان‌های کامیاران، دیواندره، بانه، بیجار، سروآباد، قروه و دهگلان به ترتیب در رده‌های بعدی تولید این محصول باارزش قرار دارند.

حسامی گفت: امسال و سال گذشته سرشماری کلنی‌های زنبورعسل به دلیل شیوع کرونا در استان انجام نشد.

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی کردستان در پایان بابیان اینکه امسال تاکنون 350 کیلوگرم ژل رویال در استان تولیدشده است اظهار داشت: درحال حاضر 7 هزار و 600 زنبوردار در استان کردستان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/2330/79

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول