اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

16 هزار کردستانی در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند/صدور 8 فقره پروانه فعالیت کارگاه صنایع دستی در استان

مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان با بیان اینکه در نیمه نخست سال 8 فقره پروانه فعالیت کارگاه صنایع دستی صادر شده است، افزود: در حال حاضر 16 هزار کردستانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.

16 هزار کردستانی در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند/صدور 8 فقره پروانه فعالیت کارگاه صنایع دستی در استان

یعقوب گویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸ هزار و ۷۵۰ نفر به صورت رسمی در حوزه صنایع دستی آموزش دیده و دارای مجوز هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۲ هزار و ۴۲۵ نفر یعنی معادل ۷۸ درصد خانم‌ها و ۲۲ درصد آقایان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کردستان افزود:در حال حاضر 16 هزار نفر در استان کردستان در حوزه صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: تاکنون بالغ بر ۵۹ هزار و ۹۹ دلار محصولات صنایع دستی از داخل استان کردستان به خارج از کشور صادر شده است.

گویلیان به تسهیلات ارائه شده به فعالان این حوزه در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت ۲۷۱ هزار و ۴۰۰ طرح اشتغال در حوزه صنایع دستی در استان ایجاد شده که به 74 نفر تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته 3 هزار و 220 مجوز در استان کردستان صادر شده بیان کرد:همچنین 14 فقره پروانه تولید کارگاه و 2 هزار و 846 پروانه تولید انفرادی در کردستان صادر شده است.

وی افزود: امسال همچنین در نیمه اول سال 2 هزار و 650 مجوز و 8 فقره پروانه تولید کارگاه در کردستان صادر شده است.

گویلیان افزود: سال گذشته 70 نفر در استان کردستان اقدام به ایجاد طرح اشتغال کردند که دو هزار و 100 میلیون ریال به آنان تسهیلات بلاعوض پرداخت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کردستان در پایان به برنامه ها و پروژه های  در دست اجرای معاونت صنایع دستی استان کردستان گریزی زد و افزود: ساماندهی و راه‌اندازی مجتمع تولیدی صنایع دستی تایله(طالقانی) با اشتغالزایی برای بیش از 120 نفر از جمله مهمترین این اقدامات است.

انتهای پیام/2330/79

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول