اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برگزاری دومین یادواره شهدای رسانه مازندران در سوادکوه

دومین یادواره شهدای رسانه استان مازندران به میزبانی شهرستان سوادکوه برگزار شد.

برگزاری دومین یادواره شهدای رسانه مازندران در سوادکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سواد‌کوه، دومین یادواره ۲۳ شهید رسانه استان مازندران با حضور خانواده‌های شهدای رسانه مازندران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امام جمعه شهرستان سوادکوه(پل‌سفید)، امام جمعه موقت شهرستان سوادکوه(بخش زیراب)، فرماندار و معاونان فرمانداری، شهرداران و معاونان شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر‌های سوادکوه و‌ مدیران ادارات و نهاد‌های و پدر شهید مدافع حرم مجتبی برسنجی و برادر شهید مدافع حرم  سید روح‌الله عمادی در سالن زنده‌یاد رحمت الله حسن‌پور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه برگزار شد.

*ارزشمندی شهدا

امام جمعه شهرستان سوادکوه(پل‌سفید) با خیر مقدم به حاضران مراسم یادواره، گفت: با شنیدن روایت‌گری سردار دربندی در اعزام راهیان نور، عاشق روایت‌گری شدیم.

حجت‌الاسلام سیدمهدی جعفری، برگزاری دومین یادواره شهدای مازندران در سوادکوه را افتخاری برای شهرستان توصیف کرد و افزود: هر روز که می‌گذرد شهدا ارزشمند‌تر می‌شوند و ما باید تلاش کنیم در مسیر آنان باشیم.

*قلم‌هایی در مسیر هدایت

مدیر بسیج رسانه مازندران، گفت: راه شهادت باز است و باید از راه و روش شهدا در زندگی پیروی کنیم.

عبدالمهدی حق‌شناس، افزود: تعداد زیادی از خبرنگاران در راه مبارزه با فساد در تلاش هستند و سینه خود را در مسیر آماج تخریب‌ها و تهدیدها سپر کردند تا در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه قلم و نوشته می‌تواند باعث هدایت یا انحراف باشد و قلمی که در مسیر انقلاب اسلامی باشد در مسیر هدایت تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: تقدیر از مدیران شهرستان سوادکوه و مدیر عامل شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه و شرکت معدنی کوه‌شکن و اعضای ستاد برگزاری مراسم دارم.

حجت‌الاسلام محسن قبادیان خبرنگار-روحانی مازندران و امام جمعه موقت شهرستان سوادکوه(زیراب) و محمدی
به شعرخوانی پرداختند و از خانواده شهدای رسانه مازندران و ۲ شهید مدافع حرم سوادکوه، تقدیر شد.

*خط‌مقدم‌ مقابله با استکبار

امیر غلام‌حسین دربندی روایت‌گر دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمن به هیچ چیز رحم نمی‌کرد و این خصیصه استکبار است، گفت: اگر بگوییم با عراق می‌جنگیدیم، خودمان را کوچک می‌کنیم و در واقع ما داشتیم با چندین کشور جهان می‌جنگیدیم.

وی با اشاره به بیانات امام  راحل با عناوینی مانند «پرده از چهره تزویر حهانخواران کنار زدیم» و «ابهت استکبار را شکستیم» بیانگر مقابله ایران با استکبار جهانی در جنگ تحمیلی بود.

روایت‌گر دفاع مقدس با اشاره به اینکه امروز خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با استکبار، رسانه است، اظهار کرد: اگر رسانه‌ها نبودند تصاویر و ارزش‌های رزمندگان مدافع حرم چطور منعکس می‌شد و هجرت و جهاد در راه خدا دارای درجه بزرگ است و محبت آنها را در دل‌ها، قرار می‌دهد.

دربندی با بیان اینکه تیشرت‌هایی با عکس شهید حاج قاسم سلیمانی در آمریکا بیانگر این است که شهدا برای خدا حرکت کردند و در دل‌ها ماندند، افزود: بعد از ۱۰ سال تلاش کردند تا شهید صیاد را بزنند و شهادت به درب منزل صیاد آمد و منافقین گفتند که ما انتقام مرصاد را گرفتیم و آنها همچنان زخم آن عملیات را داشتند و بدون تردید دیر یا زود سردار سلیمانی را هم می‌زدند.

یادگار دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان ما انسانی و اخلاقی بودند، بیان کرد: امام راحل به عنوان فرمانده کل قوا دستور داده بود که با اسرا خوش‌رفتاری کنند.

وی به خاطره سرباز آمریکایی در عراق که بیش از ۲ هزار و ۷۴۶ عراقی را به قتل رساند و می‌گفت پس از کشتن هر کدام از آنها لذتی بیشتری از لذت شکار آهو داشتم، خاطرنشان کرد: استکبار جنایت کردند و از جنایت‌ها هم حمایت می‌کنند ولی ما را تروریست می‌نامند.

روایت‌گر دفاع مقدس، اظهار کرد: شهیدی که می‌گوید جنازه‌ام را بر روی مین قرار دهید تا کمکی برای عبور سربازان باشد و اینها سربازان امام زمان هستند.

وی به خاطره اسارت خلبانی که دشمن از او می‌خواست تا به امام و انقلاب در حضور رسانه‌های آنها توهین کند ولی امتناع کرد و به کتفش زخم زدند که از پشت بیرون آمد و زخم های زیادی وارد کردند و با سرنیزه کردنش را قطع کردند و به اطراف انداختند و همرزمانش با دست زمین را کندند و دفن کردند در داخل کشور فکر می‌کردند که هلی‌کوپتر پناهنده شد و خانواده ایشان با زخم زبان‌ها و عدم ثبت‌نام فرزندان در مدارس روبرو شدند که پس از آزادی آزادگان حقیقت بیان شد.

مداحی علی اکبری پایان‌بخش دومین یادواره شهدای  رسانه مازندران به میزبانی سوادکوه بود.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول