اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رشد 11.3 درصدی مصرف برق در همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از رشد 8.9 درصدی مصرف برق طی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: با خاموشی‌های اعمال شده ناشی از کمبود نیرو، این میزان به 11.3 درصد خواهد رسید.

رشد 11.3 درصدی مصرف برق در  همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شیرزاد جمشیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با توجه به ضرورت مصرف بهینه انرژی در زمستان سال جاری و تابستان ۱۴۰۱ اظهار کرد: در این راستا یکی از برنامه‌های وزارت نیرو نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکین پرمصرف است.

وی با اشاره به بررسی مصرف برق استان از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه گفت: میزان مصرف برق استان ۸.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته که نشان می‌دهد با در نظر گرفتن خاموشی‌های اعمال شده ناشی از کمبود نیرو، این مقدار به ۱۱.۳ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه بیشترین رشد در بخش کشاورزی و صنعتی بوده است، گفت: در بخش تجاری و سایر مصارف نیز ۸.۳ درصد رشد داشتیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاهش مصرف نیز در بخش روشنایی معابر به میزان  ۳۴.۹ درصد بوده است افزود: ۸۱.۴ درصد مشترکان خانگی استان همدان، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و ۱۸.۶ درصد مشترکان، پرمصرف هستند.

جمشیدی تصریح کرد: مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف یعنی در ماه‌های غیرگرم بیش از ۲۰۰ کیلووات‌ساعت در ماه و در ماه‌های گرم بیش از ۳۰۰ کیلووات‌ساعت در ماه مصرف دارند که باید با بررسی لوازم برقی خود، میزان مصرف را مدیریت کرده و در رده مشترکین خوش مصرف و کم مصرف قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در ماه‌های سرد سال، مصرف گاز به خاطر سرما بیشتر شده و اگر مصرف گاز کنترل نشود تامین سوخت نیروگاه‌ها با مشکل مواجه شده و تولید برق هم کاهش می‌یابد، بنابراین بهترین و اقتصادی‌ترین روش صرفه‌جویی، مدیریت و اصلاح الگوی مصرف همزمان برق و گاز است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول