اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مطالبه مردم سبب موج‌سواری دشمنان نشود/دستگاه قضا پیگیر حقوق مردم از سد تنگ سرخ !

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت:مردم ولایت مدار و انقلابی باید آگاه باشند که مطالبات به حق آنها، با موج سواری دشمنان قسم خورده این مرز و بوم همراه نشود و به شکاف قومیتی یا ورود هزینه بر نظام و مردم تبدیل نشود.

مطالبه مردم سبب موج‌سواری دشمنان نشود/دستگاه قضا پیگیر حقوق مردم از سد تنگ سرخ !

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  سید عیسی حسنی معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران پیرامون تنش آبی ایجاد شده و برخی تحرکات گفت:  مردم ولایت مدار و انقلابی آگاه باشند که مطالبات به حق آنها، با موج‌سواری دشمنان قسم خورده این مرز و بوم همراه نشود و منجر به شکاف قومیتی نشود.

حسنی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از سه استان پر آب کشور و از بزرگترین سرچشمه‌های کارون است، وضعیت آبی کشور را ناشی از سوء مدیریت و عدم آینده نگری مدیریت کلان در ادوار گذشته عنوان کرد و افزود: وضعیت آبی کشور ما از بسیاری از کشورها منطقه بهتر است و  وضعیت آبی استان بهتر از این می‌تواند مدیریت شود. لازم بود در سنوات گذشته برای تامین آب مناطق کویری اقدامات اساسی  با کمترین آثار زیست محیطی انجام می‌شد.

 وی افزود: با توجه به اینکه هم از شمال و هم از جنوب به دریا راه داریم باید با شیرین کردن آب دریا و انتقال آن، در سال‌های قبل به جای انتخاب راحت ترین راه حل به این شیوه، کمبود آبی جبران می‌شد.

معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این وضعیت یک شبه به وجود نیامده که بتوان  آن را با تحصن به حالت قبل بازگرداند،مردم صبور باشند و مسئولان هم باید مشکل را نه به صورت مقطعی ،بلکه به صورت بلند مدت حل کنند.

 معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل در خصوص سد تنگ سرخ که در حد فاصل استان کهگیلویه و بویر احمد و استان فارس در دست احداث است، گفت: قطعا پروژه‌ای به این بزرگی باید با کار کارشناسی و با کمترین آثار زیست محیطی اجرا شود، این طرح باید همه مجوز‌های لازم را از نهادهای ذی صلاح دریافت کند و پس از دریافت مجوز  سهم حق آبه استان از این سد محفوظ بماند.

وی بیان کرد: مردم نباید منطقه‌ای و جزئی به این پروژه نگاه کنند بلکه با دید ملی به این پروژه ها نگاه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و اینجانب با حساسیت موضوع حقوق مردم از در سد تنگ سرخ را دنبال می کنیم و البته مسوولین استان با نظارت و مدیریت  اجازه تضییع حقوق مردم در این زمینه را نخواهند داد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول