اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای اسناد جدید همکاری بین تاجیکستان و کره جنوبی

در پایان همایش سرمایه گذاری تاجیکستان و کره جنوبی که در شهر دوشنبه برگزار شد بین دو کشور اسناد جدید همکاری به امضا رسید.

امضای اسناد جدید همکاری بین تاجیکستان و کره جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در پایان همایش سرمایه گذاری تاجیکستان و کره جنوبی که در شهر دوشنبه برگزار شد، بین دو طرف اسناد جدید همکاری به امضا رسید.

کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان با اعلام این مطلب گفت: از مشارکت بیش از 180 نماینده کسب و کار دو کشور در این همایش خبر داد.

در این همایش نمایندگانی از حوزه‌های صنعت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، پزشکی و خدمات دو کشور حضور داشتند.

هدف از این همایش آشنایی سرمایه گذاران کره‌ای با فضای سرمایه گذاری و امکانات تاجیکستان، برقراری روابط بین محافل تجاری دو کشور و ایجاد کارخانه‌های تولیدی و صنعتی اعلام شده است.

به طور ویژه، در چارچوب این رویداد شرکت‌های «تاجیک اینوست»، «اوستا گروپ» و «غیور» پروژه‌ها و مسیرهای جدید همکاری را معرفی کردند.

بر اساس آمار، حجم مبادلات تجاری بین تاجیکستان و کره جنوبی در ژانویه تا اکتبر سال جاری 36.2 میلیون دلار را تشکیل داده که 3.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال 2020 کاهش داشته است که کل این مبلغ به واردات محصولات مرتبط است.

هیات کره‌ای روزهای 23 و 24 نوامبر از کارخانه‌های تولیدی و صنعتی استان ختلان تاجیکستان بازدید و 29 نوامبر در شهر دوشنبه اولین همایش تجاری محافل تجاری کشورهای آسیای مرکزی و کره جنوبی برگزار می‌شود که در جریان آن گسترش روابط و دورنمای همکاری مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

همچنین 30 نوامبر سال جاری به میزبانی تاجکیستان در شهر دوشنبه و برگزاری چهاردهمین نشست مجمع همکاری آسیای مرکزی و کره جنوبی با مشارکت وزارت امور خارجه کشورهای شرکت کننده برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول