اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مهم‌ترین مسأله در حفظ برند و نام فرش کاشان، کیفیت و اصالت فرش است

فرماندار کاشان گفت: مهم‌ترین مسأله در حفظ برند و نام فرش کاشان، حفظ کیفیت و اصالت فرش است تا بتوانیم در بازارهای جهانی که بازار رقابت است در رتبه نخست بمانیم.

مهم‌ترین مسأله در حفظ برند و نام فرش کاشان، کیفیت و اصالت فرش است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی‌اکبر مرتضایی، فرماندار کاشان در نشست هم‌اندیشی رفع موانع تولید شهرستان کاشان، اظهار کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان کاشان فقط به‌عنوان صنعتگر و کارآفرین مطرح نبوده بلکه خیرینی هستند که در راستای وظایف اجتماعی خود برای رفع بسیاری از مشکلات جامعه یار و یاور مردم و دولت بوده‌اند.

وی با اشاره به مطرح بودن نام شهرستان به‌عنوان قطب تولید فرش ماشینی کشور گفت: مهم‌ترین مسئله در حفظ برند و نام فرش کاشان، حفظ کیفیت و اصالت فرش است تا بتوانیم در بازارهای جهانی که بازار رقابت است در رتبه نخست بمانیم.

مرتضایی مطرح بودن کاشان به‌عنوان قطب تولید گلاب و عرقیات گیاهی در کشور را یادآور شد و گفت: امروز فقط بخش کوچکی از تولیدات این منطقه درزمینهٔ صنعت نساجی مورد بازدید قرار گرفت درصورتی‌که کاشان سالیان سال به‌عنوان قطب تولید گلاب و عرقیات گیاهی مطرح بوده و صنعتگران بنامی در این زمینه در منطقه کاشان مشغول فعالیت هستند.

فرماندار کاشان در ادامه به موضوع تأمین زمین به‌عنوان مهم‌ترین نیاز و درخواست سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان منطقه اشاره کرد و گفت: تلاش‌های زیادی در سطح استان و مرکز کشور برای پیگیری این موضوع انجام‌شده که نتیجه آن را می‌توان در توسعه شهرک صنعتی امیرکبیر مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه کاشان سالیان سال بالاترین آمارها را در خصوص میزان صادرات و ارزآوری به خود اختصاص داده اما این میزان از توسعه اصلاً راضی‌کننده نیست.

مرتضایی تأمین زمین و زیرساخت‌ها و تسهیلات موردنیاز با در نظر گرفتن فرصت تنفس کافی برای سرمایه‌گذاران را ضروری دانست و گفت: همیشه در این راه مشکلاتی به وجود می‌آید که غیرقابل‌پیش‌بینی است و رفع آن‌ها با توجه به قوانین و مقررات کشور در محدوده اختیارات ما به‌عنوان نماینده دولت نیست.

رئیس شورای اداری شهرستان کاشان اضافه کرد: برای تسهیل در کلیه امور به‌ویژه تولید و اشتغال لازم است تفویض اختیار بیشتری به شهرستان کاشان انجام بگیرد و از طرفی نیز بازپرداخت وام‌ها، مالیات و... از سوی تولیدکنندگان را تا حد امکان تقسیط شود تا اشتغالی که در کشور به دنبالش هستیم به‌طور واقعی رقم بخورد و درنهایت باید کاری کنیم که تولیدکننده به‌جز تولید و حفظ کیفیت محصولش و رساندن آن بدون واسطه به مشتری و مصرف‌کننده دغدغه و مشکل دیگری نداشته باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول