اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

وزیر اقتصاد: شورای فقهی بانک مرکزی به زودی احیا می‌شود/ برای تحول اقتصادی چاره‌ای جز بازکردن درب‌ها به روی نخبگان نداریم

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه شورا فقهی بانک مرکزی به زودی احیا خواهد شد و حتی این ایده در حوزه بیمه نیز استفاده می‌شود، گفت: برای تحول در حوزه اقتصادی چاره‌ای جز اینکه درب‌ها را به روی نخبگان و فعالان باز کرده و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم، نداریم.

وزیر اقتصاد: شورای فقهی بانک مرکزی به زودی احیا می‌شود/ برای تحول اقتصادی چاره‌ای جز بازکردن درب‌ها به روی نخبگان نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیداحسان خاندوزی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: با جلساتی که پیش از برگزاری این جلسه داشتیم درباره پنج سرفصل مهم تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: درباره منطقه آزاد اینچه‌برون مدیر اجرایی معرفی شد و درباره منطقه میانکاله هم خبرهای خوبی در راه است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: مسئله توجه بانک‌های خصوصی و دولتی به تمرکز تسهیلات به داخل استان موضوعی است که نظارت و پیگیری آن را با جدیت در دستور کار قرار خواهیم داد.

خاندوزی گفت: نارضایتی فراگیری که نسبت به وضع موجود وجود دارد بجای تبدیل شدن به عنصر ناامیدی باید به موتور تغییر اداره امروز تبدیل شود.

وی افزود: اگر اینگونه شود ما تغییرات را می‌بینیم در غیر اینصورت در سال‌های آینده ما هم به همین نقطه می‌رسیم.

وزیر اقتصاد بیان کرد: ما به محض اینکه خودمان را منحصر به ظرفیت‌های بروکراتیک موجود محدود می‌کنیم به نظام اداری فلج نزدیک می‌شویم و اگر درصد فراگیری ظرفیت‌ها به ۸۰ درصد برسد می‌توانیم مسیر موفقیت را طی کنیم.

خاندوزی گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه اقتصادی هم به تحول برسیم چاره‌ای نداریم جز اینکه درب‌ها را به روی نخبگان و فعالان باز، دست‌ها را دراز کرده و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: باید نظارت‌ها را افزایش دهیم و زمینه خطا و اشتباه و فساد را به حداقل ممکن برسانیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه مردم و سرمایه‌‌های اجتماعی و نخبگان که نوعی احساس قهر و جدایی دارند بزرگترین ظرفیت برای پیشرفت کشور هستند، گفت: با دیده شدن این ظرفیت‌ها می‌توانیم اتفاقات بزرگی‌را رقم بزنیم.

خاندوزی گفت: همین پتانسیل‌های کنار افتاده می‌توانند به نیروهای فعال اقتصادی تبدیل شوند، اگر توسط بدنه مدیریتی استان‌ها و دولت دیده شوند.

وی تاکید کرد: ما باید فریاد بزنیم که برای طرحی نو آمده‌ایم و نخبگان را ببینیم و ایده‌های مردم را بپذیریم و عملیاتی کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: حتی مدیران در سطوح کوچک شهرها هم به سمت مردم بروند و از ایده آنها استفاده کنند تا ببینیم شاهد چه اتفاقات بزرگی خواهیم بود.

* احیای شورای فقهی بانک مرکزی/ شورای فقهی در حوزه بیمه ایجاد می‌شود

وی درباره احیای شورای فقهی بانک مرکزی بیان کرد: این شورا به زودی احیا خواهد شد و حتی این ایده در حوزه بیمه هم استفاده خواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: درخواست حل مشکل وام کشاورزان را پیگیری خواهیم کرد و خدا را شاکریم که تعامل و همکاری خوبی با بانک مرکزی وجود دارد.

خاندوزی درباره تخصیص پروژه‌های عمرانی گفت: متاسفانه همه استان‌ها با این مشکل روبرو هستند چون بودجه با کسری بالایی از ابتدای سال ۱۴۰۰ ایجاد شد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول