اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

خنثی‌سازی برنامه‌های هدفمند برای آشوب پس از انتخابات پارلمانی قرقیزستان

کمیته دولتی امنیت ملی و وزارت کشور قرقیزستان از خنثی‌سازی برنامه‌های هدفمند برای آشوب و تظاهرات‌ پس از انتخابات پارلمانی این کشور خبر داد.

خنثی‌سازی برنامه‌های هدفمند برای آشوب پس از انتخابات پارلمانی قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، کمیته دولتی امنیت ملی و وزارت کشور قرقیزستان برای تضمین امنیت انتخابات پارلمانی، از اقدامات گروهی که قصد تصاحب قدرت از طریق خشونت آمیز را داشتند، جلوگیری کرد.

کمیته دولتی امنیت ملی اطلاعاتی در مورد گروهی که قصد سازماندهی تحرکاتی برای بی‌ثبات کردن وضعیت سیاسی-اجتماعی کشور بلافاصله پس از انتخابات و به دنبال آن تصرف خشونت آمیز قدرت داشتند، به دست آوردند.

شایان ذکر است که این گروه، حدود 1000 جوان را برای سازماندهی اعتراضات مردمی به خدمت گرفته و با آنها جلسات منظم با هدف توجیه ایدئولوژیک آنان برای مقابله با ساختارهای دولتی برگزار کرده بودند.

همچنین در مورد  اجرای طرح‌هایی برای شورش‌های دسته جمعی با فشار بیشتر برای تصرف خشونت آمیز قدرت بحث کردند.

گفتنی است در جریان تحقیقات، علاوه بر مدارک مستندی مبنی بر آمادگی برای وقوع جرم، سلاح گرم، مهمات و مواد مخدر کشف و ضبط شد و دستور بازداشت و تعقیب بیش از 15 نفر از اعضای فعال این گروه صادر شد.

در حال حاضر اقدامات تحقیقاتی در این پرونده جنایی ادامه دارد، سایر اعضای گروه جنایی فوق در حال شناسایی هستند که به گفته کمیته امنیت ملی، اقدامات آنها نیز ارزیابی قانونی مناسب خواهد داشت.

یاد آوری می‌شود که در سال 2020 در ماه اکتبر پس از انتخابات پارلمانی در قرقیزستان، تظاهرات مردمی باعث تغییر حکومت و استعفای رئیس جمهور پیشین شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول