اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ترکمنستان دنبال ایجاد شبکه حمل‌ونقلی در کریدورهای شمال-جنوب و شرق-غرب

معاون نخست وزیر ترکمنستان گفت: در حال تشکیل یک شبکه حمل و نقل و لجستیک ترکیبی هستیم که مسیرهای مهم قاره‌ای را در جهت شمال-جنوب و شرق-غرب به هم متصل می‌کند.

ترکمنستان دنبال ایجاد شبکه حمل‌ونقلی در کریدورهای شمال-جنوب و شرق-غرب

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سردار بردی محمداف» معاون نخست وزیر ترکمنستان در بیست و یکمین نشست شورای سران دولت کشورهای سازمان همکاری شانگهای به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، شرکت کرد.

بردی محمداف در سخنان خود در این اجلاس گفت: منافع ترکمنستان و سازمان همکاری شانگهای از نظر استراتژیک منطبق است. باید برای این علایق بستری فراهم و آن را اجرایی کرد تا اهداف در پروژه‌های مشترک محقق شود.

بردی محمداف با اشاره به اینکه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شرکای و دوستان سنتی ترکمنستان هستند، گفت: برای ما روابط با سازمان همکاری شانگهای حوزه مهمی از تعامل بین‌المللی، مشارکت در امور جهانی و قاره‌ای است و همکاری با سازمان بازتابی از سیاست «درهای باز بی طرف» است.

به عقیده وی، چشم اندازهای زیادی برای توسعه همکاری بین ترکمنستان و سازمان همکاری شانگهای در حوزه تجاری و اقتصادی وجود دارد.

معاون نخست وزیر ترکمنستان افزود: در زمینه صنعت، صنایع با فناوری پیشرفته، می‌توانیم همکاری قابل توجهی داشته باشیم. ضمن اینکه پتانسیل قابل توجهی در بخش انرژی و حمل و نقل وجود دارد.

بردی محمداف گفت: ترکمنستان در حال تشکیل یک شبکه حمل و نقل و لجستیک ترکیبی است که باید مسیرهای مهم قاره‌ای را در جهت شمال-جنوب و شرق-غرب به هم متصل کند، بنابراین دولت ما از گسترش گفت و گوهای تجاری بین المللی برای توسعه پروژه‌های مختلف در این زمینه حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: توسعه روابط بشردوستانه بین ترکمنستان و سازمان همکاری شانگهای در زمینه‌های علمی، آموزشی، مراقبت‌های بهداشتی و به ویژه در زمینه مبارزه با بیماری همه گیر بسیار زیاد است.

در این راستا بردی محمداف ابتکارات مطرح شده از سوی ترکمنستان در این زمینه را یادآور شد و تاکید کرد که حمایت سازمان همکاری شانگهای به پیشبرد منافع مشترک آنها در جهت ایجاد یک سیستم بین المللی قابل اعتماد برای مقابله با عفونت‌های خطرناک در دراز مدت کمک خواهد کرد. 

معاون نخست وزیر همچنین دعوت «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان را به همه شرکت کنندگان سازمان همکاری شانگهای برای کنفرانس بین المللی وزرای کشورهای در حال توسعه محصور در خشکی که قرار است در عشق آباد با حضور سازمان ملل در آوریل 2022 برگزار شود، ابلاغ کرد. 

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول