اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

350 روستای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می‌شوند

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: باید برای تامین آب شرب ۳۵۰ روستای استان که با تانکر آبرسانی می‌شوند، تدبیری اندیشیده شود.

350 روستای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حسین بامیری امروز در جلسه معارفه استاندار جدید چهارمحال و بختیاری در حضور وزیر کشور با اشاره به بسیاری از کم‌لطفی‌ها و تبعیض‌ها در حق مردم استان طی سال‌های گذشته گفت: در حال حاضر مردم این استان در تامین آب شرب خود مشکل جدی دارند و کشاورزی و صنعت این استان تعطیل و نرخ بیکاری و فقر بشدت افزایش یافته است.

 رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مردم استان دل به اجرای عدالت در این دولت انقلابی بسته‌اند، ادامه داد: مهم‌ترین مطالبه این مردم اجرای پروژه‌ بن_بروجن جهت تامین آب شرب نیمی از جمعیت استان، توقف کامل پروژه بهشت‌آباد، مشخص نمودن سرانه مصرفی آب استان‌های پایین دست است و همچنین باید برای تامین آب شرب ۳۵۰ روستای استان که با تانکر آبرسانی می‌شوند، تدبیری اندیشید.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های ۶۰ و ۷۰ چهارمحال و بختیاری ۱۱ درصد از منابع آبی کل کشور را  دارا بود اما اکنون دچار خشکی منابع شده و متاسفانه مبنای بسیاری تصمیمات آبی آمار ۳۰ سال پیش است.

بامیری با اشاره به مشکلات زیادی که طرح‌های انتقال آب در استان ایجاد کرده است، گفت: مردم ما در مقابل مشکلات صبر و تحمل بالایی دارند، تبعیض و بی‌عدالتی را قبول نمی‌کنند و حرفشان تامین آب شرب و کشاورزی در مبدا و انتقال کارشناسی مازاد آب به سایر استان‌ها است به طوری که محیط زیست آسیب وارد نشود.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو انتقال آب از دریا را برای شرب، صنعت و کشاورزی برخی از استان‌ها را در دستور کار قرار داده است، اما به مشکلات آبی مردم چهارمحال و بختیاری توجه نکرده است تاکید کرد: مطالبه مردم این استان محروم رعایت عدالت بین تمامی استان‌های کشور است.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول