اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

بسیج در ۳ سال ۲۵۰ هزار شغل خانگی برای زنان ایجاد می‌کند/ شناسایی و تهیه زندگینامه ۷هزار زن شهید

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان گفت: با اجرای طرح «فدک» بر آن هستیم که بتوانیم طی سه سال برای ۲۵۰ هزار نفر از بانوان عزیز که نیازمند به شغل هستند، اشتغال خانگی ایجاد کنیم.

بسیج در ۳ سال ۲۵۰ هزار شغل خانگی برای زنان ایجاد می‌کند/ شناسایی و تهیه زندگینامه ۷هزار زن شهید

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جوان گفت‌وگویی با مینا بیابانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان گفت‌و‌گویی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

بسیج جامعه زنان تاکنون ۱۰ میلیون عضو داشته است

- سازمان بسیج جامعه زنان که در ابتدا بسیج خواهران نام داشت، تقریباً همزمان با شکل‌گیری بسیج مستضعفین در ابتدای سال ۵۹ آغاز به کار کرد.

- از آن زمان تا کنون که بیش از ۴۰ سال از عمر آن می‌گذرد، ۱۰ میلیون عضو داشته و متناسب با نیاز‌های کشور تحولاتی در ساختار و در مأموریت‌های خود ایجاد کرده است.

کمک بسیج زنان به تحقق جامعه خانواده‌محور بر مبنای منظومه فکری امامین انقلاب

- با گستردگی که این قشر از بسیج دارد، به نظر من از مهم‌ترین رسالت‌های آن کمک به تحقق جامعه خانواده‌محور بر مبنای منظومه فکری امامین انقلاب است.

- در این راستا تربیت زن مؤمن انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی یکی از اهداف مهمی است که بسیج جامعه زنان برای ایجاد جامعه خانواده محور در نظر دارد.

- برای رسیدن به این هدف سیاست‌های کلامی تدوین شده و به دنبال آن اهداف و برنامه‌های ویژه‌ای را طی چند ساله اخیر طراحی کرده‌ایم.

آشنا کردن زنان ایران با الگو‌های برتر زنان جهان اسلام

- یکی از موضوعات مهم در تحقق این اهداف این است که بتوانیم زنان ایران اسلامی را با الگو‌های برتر زنان جهان اسلام به ویژه حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) به عنوان الگو‌های مسلم زنان در جهان اسلام معرفی کنیم. باید شخصیت بزرگ این بانوان در عرصه‌های مختلف تدوین و معرفی شوند.

- به همین منظور در «هفته مبارک بسیج»، بسیج جامعه زنان کشور نشستی بین‌المللی را با عنوان «زن و تفکر بسیجی در اندیشه امام خمینی رحمت‌الله علیه» اجرا می‌کند.

۱۶ هزار گروه جهادی خواهران در سراسر کشور فعال هستند

- فعالیت‌های جهادی که از قبل در بسیج زنان دنبال می‌شد، اما بعد از شیوع بیماری کرونا، خواهران بسیجی اهتمام بیشتری به تشکیل گروه‌های جهادی داشتند.

- هم اکنون ۱۶ هزار گروه جهادی خواهران در سراسر کشور فعال هستند و این خواهران جهادی در عرصه‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند.

- از مهم‌ترین فعالیت گروه‌های جهادی در عرصه بهداشت و درمان است. که هم اینک در محلات سراسر کشور مشغول به خدمت‌رسانی به مردم عزیز کشورمان هستند.

- از غربالگری طرح شهید سلیمانی گرفته تا بیماریابی و مراقبت از بیماران و همینطور در زمینه واکسیناسیون مردم، تولید ماسک و دستکش و همینطور اقلام ضدعفونی که توسط گروه‌های جهادی بهداشت و درمان زنان در سراسر محلات به مردم در حال ارائه خدمات هستند، از جمله این اقدامات است.

- همچنین برخی دیگر از گروه‌های جهادی زنان در عرصه کارآفرینی فعالیت دارند و در ایجاد مهارت‌افزایی بین خواهران عزیزی که جویای کار هستند و برای تأمین معیشت زندگی خود نیازمند فعالیت اقتصادی هستند مهارت‌های لازم را به این عزیزان منتقل می‌کنند و با دادن مشاور‌های لازم در زمینه کار‌آفرین و اشتغال به آن‌ها کمک می‌کنند.

بسیج در ۳ سال ۲۵۰ هزار شغل خانگی برای زنان ایجاد می‌کند

- بسیج جامعه زنان کشور چند سالی است که در حوزه مهارت‌افزایی و اشتغالزایی برای زنان و دختران جوان فعالیت‌هایی را شروع کرده است و امسال هم طرح جامعی را به نام «طرح فدک» در راستای توسعه مشاغل خانوادگی به تمامی پایگاه‌های مقاومت در سراسر محلات کشور ابلاغ کرده‌ایم.

- ان‌شاءالله با اجرای این طرح بر آن هستیم که بتوانیم طی سه سال برای ۲۵۰ هزار نفر از بانوان عزیز که نیازمند به شغل هستند، اشتغال خانگی ایجاد کنیم.

- در راستای این امر نیز برآنیم تا ۲۵۰۰ مرکز مشاوره کار‌آفرینی و اشتغالزایی در سراسر کشور ایجاد کنیم تا عزیزان با مراجعه به این مراکز کمک و مشاوره در اشتغال بگیرند تا بتوانند سریع‌تر منطبق با مهارت‌هایی که دارند، اشتغال مناسبی را برای خود ایجاد بکنند و از خدمات و حمایت‌های این مراکز بهره بیشتری ببرند.

شناسایی و تهیه زندگینامه ۷ هزار زن شهید 

- بسیج جامعه زنان کشور تا کنون بیش از ۷ هزار زن شهید را شناسایی و بخشی از زندگینامه این شهدای بزرگوار را تهیه کرده است.

- این اطلاعات در سایتی با عنوان «زنان شهید» برای بهره‌برداری و استفاده همه دختران و زنان ایرانی- اسلامی بارگذاری شده است تا آن‌ها بتوانند از زندگینامه این عزیزان بهره‌برداری کنند و آن‌ها را به عنوان الگو‌های خودشان در زندگی قرار بدهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول