اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

رئیس سازمان بسیج سازندگی: بازتولید الگوی نخبه‌پروری دفاع مقدس نیاز امروز ماست

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه ما در برابر جنگ نوین، نیازمند دفاع‌مقدس نوین هستیم گفت: در این دفاع‌مقدس نوین هم باید مثل گذشته استعدادها را شناسایی کنیم و به کار گیریم تا توطئه‌های دشمن را در عرصه‌های مختلف خنثی کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی: بازتولید الگوی نخبه‌پروری دفاع مقدس نیاز  امروز ماست

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز گفت‌وگویی با سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

خداجویی و ایثارگری، ۲ مولفه ویژه دفاع مقدس

- ۲ مولفه مهم، دفاع‌مقدس را تبدیل به یک رخداد ویژه و استثنایی کرد، جنگ را تبدیل به یک محیط پرورش، تزکیه و رشد و شکوفایی کرد؛ یکی مولفه خداجویی و معنویت و دیگری مؤلفه ایثارگری.

- در جبهه‌، رده‌بندی‌ و سلسله‌مراتب اداری مطرح نبود، همه در یک سطح به دنبال یک هدف بودند و آن هم قرب الهی بود، مابقی اهداف در راستای این هدف الهی تعریف می‌شد. از طرف دیگر، هر کسی با حداکثر توان خود وارد میدان می‌شد و هر آنچه در توان داشت در طبق اخلاص تقدیم می‌کرد.

- آنها ابتدا از سیم‌خاردار نفس گذشته بودند و بعد از سیم‌خاردار دشمن. این ۲ مولفه خداجویی و ایثارگری، محیط جبهه را تبدیل به محیط تربیت و پرورش کرده بود. کسانی که در مدرسه جنگ تربیت شدند، بعدها تبدیل به ستون‌های انقلاب شدند.

دفاع‌مقدس کشور را برای سالیان سال در بعد نظامی بیمه کرد

- این جنگ بود که استعدادها و نبوغ جوانان را به منصه ظهور آورد و آنها را پخته کرد که بعدها بار انقلاب را در حوزه‌های مختلف به دوش بکشند.

- دفاع‌مقدس کشور را برای سالیان سال در بعد نظامی بیمه کرد، طوری که دشمن فهمید گزینه نظامی برای رویارویی با ایران، یک گزینه شکست خورده است. در واقع دفاع‌مقدس توانست یک بازدارندگی قوی برای ما در عرصه نظامی به بار آورد. 

بازتولید الگوی نخبه‌پروری دفاع مقدس، نیاز  امروز ماست

- بعد از دفاع‌مقدس، ماهیت هجوم دشمن تغییر کرد و دفاع‌مقدس نوینی شکل گرفت. ۳ عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مورد تهاجمات شدید دشمن، این بار با یک روش نوین بود.

- ما در برابر این جنگ نوین، نیازمند دفاع‌مقدس نوین هستیم. در این دفاع‌مقدس نوین هم باید مثل گذشته استعدادها را شناسایی کنیم، پرورش دهیم و به کار گیریم تا توطئه‌های دشمن را در عرصه‌های بین‌المللی، اقتصادی و فرهنگی خنثی کنند.

تحقق عدالت، امتداد همان جهاد رزمندگان در دفاع‌مقدس است

- یکی از تهاجمات دشمن به ما که ظاهر نظامی ندارد اما فی‌الواقع یک جنگ تمام‌عیار است، تهاجم اقتصادی است که وقتی این تهاجم اضافه می‌شود به سستی‌ها و بی‌تدبیری‌های برخی عناصر داخلی، دامنه تخریب آن گسترده‌‌تر می‌شود.

- هدف این تهاجم تولید بیشترین حد فقر و محرومیت در کشور است. در برابر این حمله، ما حضور نیروهای جهادگر را داشتیم که در عرصه‌های مختلف تولیدی و عمرانی و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی توانستند بیش از حد انتظار جلوی فقر و محرومیت را در دایره محیط زندگی خود در شهر یا روستای‌شان بگیرند.

- اینها را باید حمایت کرد، پشتیبانی کرد، اینها درست مانند فرماندهان و دلاوران دفاع‌مقدس، نیروهای مخلص و نابی هستند که در دفاع‌مقدس نوین برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب پای کار آمده‌اند. امروز تحقق عدالت، امتداد همان جهاد رزمندگان در دفاع‌مقدس است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول