اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

علما و روحانیون نقش سازنده‌ای در تقویت فرهنگ اسلامی دارند

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: علما و روحانیون بیان کننده و مروج معارف دینی هستند و نقش سازنده‌ای در تقویت فرهنگ اسلامی دارند.

علما و روحانیون نقش سازنده‌ای در تقویت فرهنگ اسلامی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار سیدصادق حسینی در همایش تجلیل از روحانیون بسیجی که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: مسجد و ائمه جماعت و روحانیون، اساس فرهنگ جامعه ما هستند.

وی گفت: علما و روحانیون بیان کننده و مروج معارف دینی هستند و نقش سازنده‌ای در تقویت فرهنگ اسلامی دارند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اضافه کرد: علما و روحانیون در ترویج و تبیین محله اسلامی که با مسئولیت امامان جماعت هر مسجد و محله اداره می‌شود، تلاش کنند.

وی افزود: تقویت پایگاه‌های بسیج برای استقبال بیشتر، تحلیل و تبیین مسائل روز و روشنگری و بیان آسیب‌های موجود در جامعه از سوی ائمه جمعه و جماعت از اهمیت زیادی برخوردار است قطعا پیام امامان جمعه و جماعت هر مسجد برای مردم اثرگذار است.

وی با بیان اینکه مردم به شما روحانیون اعتماد دارند، افزود: انقلاب به تک تک شما عزیزان که همواره در دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب در جبهه مقابله با دشمنان استوار ایستاده‌اید، احتیاج دارد.

سردار حسینی اضافه کرد: روحانیون نقش تاثیرگذار در خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم دارند که اعتقادات و باورهای جامعه را هدف قرار داده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه دشمنان به شدت دنبال ترویج بی‌غیرتی و بی‌عفتی در جامعه اسلامی هستند، گفت: روحانیون باید توطئه‌های دشمنان را با روشنگری و بصیرت‌افزایی خنثی و تیر آنها را به سنگ بزنند.

وی عنوان کرد: وظیفه روحانیون وظیفه برجسته‌ای است و علم پیامبر اسلام در دست آنها و لباس پیامبر را به تن دارند.

وی افزود: نهضتی که پیامبر مکرم اسلامی 1400 سال پیش به ارمغان آورد و نور روشن قرآن را هدیه آورد امروز پرچم آن در دست شماست و نشر و ترویج آموزه‌های نهضت اسلام در جامعه بزرگترین رسالت شماست.

افق دید بسیجی به مادیات محدود نمی‌شود

حجت‌الاسلام سعید عسکری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم در این همایش اظهار کرد: در اهمیت جایگاه بسیج همین بس که امام راحل فرمودند "افتخارم این است که خود بسیجی‌ام" و بزرگترین آرزویشان محشورشدن با بسیجیان بود.

وی خاطرنشان کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که به خاطر ثابت بودن اصل آن طوفان‌های سنگین، گذشت زمان، حوادث سیاسی، اجتماعی، حیله دشمنان و غیره در طول تاریخ نتوانسته صدمه‌ای به ریشه آن وارد کند.

 مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: اصل این شجره طیبه همیشه ثابت و هرگز خدشه‌ای به آن وارد نشده و فرع آن نیز پرثمر در آسمان‌ها کشیده شده است.

وی با بیان اینکه افق دید بسیجی فقط به مادیات و این دنیا محدود نمی‌شود، گفت: افق دید بسیجی به مرزها نیز خلاصه نمی‌شود، چراکه بسیج نیرویی همیشه در صحنه و پاره تن مردم است.

مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار کرد: هدف بسیجی این است که هم خود به پیشرفت و رشد برسد و همه مردم را به افق و اهداف عالی برساند.

وی به نامه سردار دل‌ها در 25 بهمن ماه 94 خطاب به بسیجیان گریزی زد و گفت: شهید سلیمانی در این نامه خطاب به بسیجیان آورده است «بزرگترین امانت سپرده شده به ما جمهوری اسلامی است، که امام عارفمان فرمود حفظ آن از اوجب واجبات است در حفظ این امانت از هرکوششی دریغ نفرماید».

وی اظهار کرد: حفظ انقلاب از اوجب واجباتی است که امام و جانشین ایشان، رهبر فرزانه انقلاب همواره بر آن تاکید داشته‌اند و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم.

 مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: اگر یاد سردار دل‌ها همیشه زنده است و تا قیامت حتی دشمنان هم به بزرگی این شخصیت اعتراف می‌کنند به خاطر اینکه به حلال و حرام خداوند توجه خاصی داشتند و دیگران را به این مهم نیز تشویق می‌کردند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول