اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

جمعی از اساتید دانشگاه شاهد خواستار ضرورت مواجهه عقلانی با این دانشگاه و تعیین رئیس آن شدند

جمعی از اساتید دانشگاه شاهد در بیانیه‌ای درباره تحولات اخیر این دانشگاه در آستانه انتخاب رئیس جدید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی خواستار ضرورت مواجهه عقلانی با این دانشگاه شدند و تاکید کردند: با وجود ده‌ها استاد برجسته و صاحب صلاحیت در دانشگاه برای اداره دانشگاه، انتخاب رئیس از بیرون دانشگاه بی‌احترامی به اساتید قلمداد شده و تبعات خوبی ندارد.

جمعی از اساتید دانشگاه شاهد خواستار ضرورت مواجهه عقلانی با این دانشگاه و تعیین رئیس آن شدند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جمعی از اساتید دانشگاه شاهد درباره تحولات این دانشگاه در آستانه انتخاب رئیس جدید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کردند. در این بیانیه آمده است: « این روزها با انتشار خبر استعفای جناب آقای دکتر ثقفی، رئیس محترم دانشگاه شاهد، سخنانی از داخل و خارج دانشگاه در باب ارزیابی گذشته دانشگاه و نیز آینده مطلوب مطرح می‌شود. بعضی از این سخنان حاوی مطالب عالمانه، منصفانه و مشفقانه و از سر دلسوزی، و بعضی دیگر حاوی مطالب احساسی، غیر علمی، سیاست زده و توام با حقد و کینه می باشد. در این جهت، لازم است توجه عزیزان را به چند مطلب کلیدی درباره دانشگاه جلب نموده و پیشنهاداتی را در خصوص آینده دانشگاه تقدیم نماییم: 
یک. واقع بینی و انصاف درباره دانشگاه شاهد ایجاب می کند که در کنار طرح نقاط ضعف و اشکال، مجموعه خدمات ارائه شده و نقاط قوت و ظرفیت سازی ها نیز مد نظر قرار گیرد. 
دو. امروز دانشگاه شاهد با گذشته دانشگاه شاهد چه از جهت امکانات زیرساختی، چه از جهت نظم و قانون گرایی، چه از جهت رتبه و جایگاه علمی و چه از جهت فضای سیاسی و اخلاقی تفاوت های عمیقی دارد و همین تفاوت باید سرمایه دانشگاه شاهد برای رسیدن به آینده مطلوب تلقی شود.
سه. از گذشته عده ای از عناصر سیاسی وابسته به پایگاه انحراف و التقاط به دانشگاه شاهد برای استفاده به عنوان باشگاه فکری و سیاسی خود چشم طمع دوخته بودند و هر چند امروز این افراد یا در دانشگاه حضور ندارند و یا در انزوا به سر می‌برند اما دوباره چشم طمع‌ناک خود را متوجه دانشگاه کرده اند که جا دارد با پاسخ قاطع اساتید روبرو شوند.
چهار. استادان دانشگاه شاهد به عنوان مظهر عقلانیت دانشگاه، سخنان و رفتارهای خارج از منطق و انصاف، و مشحون‌ از بی نزاکتی و توهین درباره مدیران دانشگاه را ( از سوی هر کس که باشد ) بر نمی تابند و حتما شان خود را از چنین سخنان و رفتارهایی مبرّا می‌دانند.  
پنج. دانشگاه شاهد به عنوان یک دانشگاه انقلابی و معطر به نام‌ شهداء و ایثارگران، باید از جهت فضای اخلاقی و معنوی سرآمد بقیه دانشگاه‌ها بوده و ضمن مرزبندی معنادار با فرهنگ لیبرال‌زده، نه تنها شرایط کنونی خود را حفظ کند بلکه به تقویت آن‌نیز مبادرت نماید. 
شش. دانشگاه شاهد یک دانشگاه معمولی کنار سایر دانشگاه‌های کشور نیست بلکه طبق اساس‌نامه آن، یکی از پایگاه های مرکزی برای تربیت نیروی انسانی متعهد و توانا برای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که باید همواره اقتضائات آن فراهم باشد. 
هفت. وجود فضای آزاد برای نقد و طرح دیدگا‌های متنوع و متکثر، چه از جهات علمی و چه از جهات سیاسی حق استادان و دانشجویان دانشگاه شاهد محسوب می‌شود اما نباید این فضا به فرصتی برای استفاده ابزاری جناح های سیاسی از دانشگاه و یا ایجاد تریبون های یک طرفه در جهت سم پراکنی در محیط دانشگاه تبدیل گردد.
هشت. عمده اساتید دانشگاه شاهد ضمن قدردانی از زحمات و خدمات موثر و دلسوزانه جناب آقای دکتر ثقفی، معتقدند که درباره تعیین رئیس جدید برای دانشگاه دو مطلب کلیدی باید مدنظر رئیس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر اعضای هیات امنای دانشگاه قرار گیرد: 
اولاً، با وجود ده‌ها استاد برجسته و صاحب صلاحیت در دانشگاه برای اداره دانشگاه، انتخاب رئیس از بیرون دانشگاه بی احترامی به اساتید دانشگاه قلمداد شده و تبعات خوبی نخواهد داشت. 
ثانیاً. رئیس جدید دانشگاه شاهد باید علاوه بر اینکه یک عنصر صد در صد متدین و انقلابی باشد، می بایست از ویژگی هایی چون: برجستگی علمی، مقبولیت، توانایی مدیریتی بالا، سعه صدر، برخورداری از روحیه جهادی و از همه مهم تر، برخوردار از ایده‌های تحولی باشد. 
نه. دانشگاه شاهد با وجود رشدی که طی سال‌های گذشته داشته، هنوز با جایگاهی که سزاوار آن است فاصله زیادی دارد و لازم است بنیاد محترم شهید و امور ایثارگران، به جز ورود در انتخاب رئیس دانشگاه، در جهت فراهم‌ شدن امکانات و بودجه لازم برای تامین نیازهای روز و نیز نیازهای تحولی دانشگاه هم احساس مسئولیت نموده و قدم های ملموسی را در این زمینه بردارد. »

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول