اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

واگذاری طرح گردشگری آب رکنی شیراز به سرمایه گذار

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از واگذاری طرح گردشگری آب رکنی با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی به سرمایه‌گذار خبر داد.

واگذاری طرح گردشگری آب رکنی شیراز به سرمایه گذار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی با اعلام این خبر، اظهار داشت: طی جلسه ای با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، راهکار‌های هم‌افزایی بین دستگاهی بررسی شد.

این مسئول افزود: با توجه به اماکن متعدد فرهنگی تاریخی که مالکیت اوقافی در استان فارس دارند، در زمینه هماهنگی ساعات بازدید با سایر اماکن تحت اختیار اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس هم افزایی شد.

وی گفت: وجود اماکن و آئین‌های مذهبی متعدد در استان فارس و شیراز ظرفیتی مناسب محسوب می‌شود که با برنامه‌ریزی برای رونق بخشیدن به آن زمینه ورود گردشگران مذهبی را بیش‌ازپیش فراهم ساخت.

شه‌دوست شیرازی، با بیان اینکه آب رکنی از مهم‌ترین ارکان الهام‌بخش در شعر حافظ و حتی سعدی است، افزود: پروژه گردشگری آب رکنی با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل اینکه زمین آن اوقافی بوده و تمدیدی در این زمینه با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس صورت نگرفته و نیازمند به تمدید و آماده واگذاری به سرمایه گذار است.

این مسئول با اشاره به اجرای موفق گردشگری مذهبی در حرم علی بن حمزه (ع) و مسجد نصیر الملک، افزود: استفاده از روحانیون مسلط به زبان‌های دیگر و توضیحات در مورد روح آثار مذهبی تاریخی کمک شایانی در این زمینه کرده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول