اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلاروس تعدادی از پناهجویان را به کشورهایشان بازگرداند

وزارت کشور بلاروس اعلام کرد که بیش از صد نفر از پناهجویان گرفتار در مرز این کشور، به موطن خود بازگشته و تعداد دیگری نیز به زودی بازگردانده می‌شوند.

بلاروس تعدادی از پناهجویان را به کشورهایشان بازگرداند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه بحران پناهجویان و مهاجران در مرز بلاروس-لهستان، دولت مینسک امروز (سه‌شنبه) از بازگشت تعدادی از این افراد به کشورهایشان خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وزارت خارجه بلاروس طی بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۱۸ مهاجر شامگاه دوشنبه مرز این کشور را ترک کرده و تعداد بیشتری نیز در ساعات آتی به موطن خود بازگردانده می‌شوند.

«الکسی بِگون» رئیس اداره شهروندی و مهاجرت وزارت کشور بلاروس در این‌باره توضیح داد: «همین دیروز حدود ۱۱۸ نفر فرودگاه ملی مینسک را ترک کردند و این کار هر روز ادامه دارد. [آنها] به صورت انفرادی پرواز کردند، نهادهای امور داخلی و نیروهای مرزی به آنها در پردازش اسناد و عبور از مرزهای دولتی کمک کردند».

بر اساس این گزارش، بگون در ادامه اظهار داشت: «در حال حاضر گروهی از اتباع خارجی در فرودگاه ملی مینسک هستند که تمامی مراحل گمرکی و مرزی را گذرانده و منتظر بازگشت به کشور خود هستند».

به نوشته تاس، وی با بیان اینکه سفارتخانه‌های عراق و سوریه در حال انجام پروازهای خروجی برای افرادی هستند که در شرایط سخت مرزی گرفتار شده‌اند، افزود: «برخی از افرادی که در مرز بلاروس و لهستان اقامت دارند همچنان می‌خواهند به کشورهای اتحادیه اروپا عزیمت کنند».

طی روزهای اخیر هزاران پناهجو در مرز بلاروس با لهستان مستقر شده و مقام‌های لهستانی با قرار دادن سیم خاردار و استقرار ارتش در مرز، مانع از ورود مهاجران به اتحادیه اروپا می‌شوند. این در حالی است که شرایط در مرز بلاروس با لهستان بسیار بغرنج بوده و پناهجویان در سرمای شدید با کمبود موادغذایی و آب مواجه هستند.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز گذشته با بیان اینکه کشورش به دنبال تقابل و تنش‌زایی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیست، از این سازمان خواست پناهجویانی را که در مرز بلاروس-لهستان گرفتار وضعیت بغرنج شده‌اند، بپذیرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول