اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه و «آ سه آن» اولین رزمایش دریایی خود را در جنوب شرق آسیا برگزار می‌کنند

نماینده دائم روسیه در انجمن ملل جنوب شرق آسیا(آ سه آن) از برگزاری اولین رزمایش دریایی مشترک میان دو طرف در اوایل دسامبر خبر داد.

روسیه و «آ سه آن» اولین رزمایش دریایی خود را در جنوب شرق آسیا برگزار می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نماینده دائم روسیه در سازمان آسه آن در جنوب شرق آسیا از برگزاری اولین رزمایش مشترک نیروی دریایی این کشور با اعضای این سازمان در شرق آسیا خبر داد. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، «الکساندر ایوانف» گفت: این رزمایش اوایل ماه دسامبر 2021 در آبهای اندونزی در شمال جزیره سوماترا برگزار خواهد و سه روز به طول خواهد انجامید. 

وی توضیح داد، ناو بزرگ ضد زیردریایی «ادمیرال پانتلیف» در این رزمایش مشارکت می‌کند. این رزمایش با هدف تقویت عملکرد نیروی دریایی روسیه و کشورهای عضو آسه آن و در راستای تضمین آزادی دریانوردی تجاری و کشتیرانی در آبهای منطقه برگزار خواهد شد. 

ایوانف اضافه کرد، این رزمایش در دو مرحله مجازی و دریایی برگزار می‌شود و «پرابو سابیانتو» وزیر دفاع اندونزی فرماندهی برگزاری آن را بر عهده دارد. 

روسیه و آسه آن چهارمین دور گفت‌وگوهای خود را به صورت ویدئو کنفرانسی در روز 28 اکتبر گذشته برگزار کردند. این نشست به مناسبت سی امین سالگرد روابط میان مسکو و سازمان آسه آن انجام شد و طی آن اسنادی در زمینه تقویت روابط میان دو طرف به امضا رسید. در همین نشست رهبران دو طرف تصمیم به برگزاری اولین رزمایش مشترک روسیه و کشورهای عضو آسه آن گرفتند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه طی سخنرانی در این نشست گفت که فدراسیون روسیه و اعضای آ سه آن مواضع مشابهی در مورد مسائل کلیدی جهانی دارند.

پوتین در این رابطه گفت: روسیه و کشورهای آ سه آن از بسیاری جهات مواضع مشابهی در مورد مسائل کلیدی جهانی و منطقه ای دارند. آنچه مهم است این است که همه ما از همکاری برابر و سودمند متقابل در منطقه وسیع آسیا و اقیانوسیه حمایت کنیم.

منطقه شرق آسیا منطق فعالیت ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکاست و حضور ناوهای نیروی دریایی این کشور در مناطق مختلف آسیا-اقیانوسیه تنشهایی را میان آمریکا-چین و کشورهای دیگر به وجود آورده است.

کشورهای عضو آ سه آن شامل برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام هستند و روسیه عضو شریک این انجمن است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول