اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

راه‌اندازی ۵ مرکز تحقیقاتی در بسیج دانشجویی همدان/ تأکید بر مطالبه تحول‌خواهی

رئیس سازمان بسیج دانشجویی همدان از راه‌اندازی پنج مرکز تحقیقاتی در این مجموعه خبر داد و بر ضرورت مطالبه تحول‌خواهی در کشور تأکید کرد.

راه‌اندازی ۵ مرکز تحقیقاتی در بسیج دانشجویی همدان/ تأکید بر مطالبه تحول‌خواهی

حمید پورحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به دوم آذرماه سالروز تشکیل بسیج دانشجویی به فرمان امام (ره) در سال ۶۷ اظهار کرد: اولین دغدغه‌ای امام(ره) بعد از جنگ تحمیلی و با آن نگاهی که اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح می‌شود، ایجاد و پیگیری فعالیت‌های مجاهدانه بسیجیان در عرصه نهاد علم بود که برای رسیدن به آرمان مقدس جمهوری اسلامی و تمدن اسلامی کار و فعالیت کنند. 

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر فعالیت‌های مختلفی در مجموعه بسیج دانشجویی شکل گرفته که معمولا پیشران و پیشتاز سایر عرصه‌ها و اقشار بوده است گفت: برای مثال راهیان نور دانشجویی یکی از بزرگترین عملیات‌های فرهنگی در کشور است که طی سالیان مختلف شکل گرفته، تقویت شده و به یکی از هویت‌های این مجموعه تبدیل شده است.

مسوول بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه در عرصه‌های معرفتی و بصیریتی که لازمه کار انقلابی و جریان دانشجویی بوده، طرح ولایت دانشجویی هر سال برگزار می‌شد که سرحلقه شکل‌دهنده افکار و تقویت بنیه‌های معنوی و معرفتی برای دانشجویان بود افزود: قطعا این مسیر طرح ولایت برای سایر اقشار نیز تسری یافته و برای سایر اقشار نیز به شیوه‌های مختلف برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از پیشتازان فعالیت‌های گروه‌های جهادی و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم بسیج دانشجویی است و به نوعی هویت این مجموعه شده و به رشد و بالندگی خوبی رسیده است گفت: تولید علم و نهضت جنبش نرم‌افزاری در دهه ۸۰ بخشی از فعالیت‌های بسیج دانشجویی بوده است.

پورحسینی با تاکید به اینکه مجموعه بسیج دانشجویی چندین سال عرصه‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و به یک قوت و قدرتی رسیده است گفت: ایام اخیر با توجه به اینکه در گام دوم انقلاب هستیم و به طور طبیعی نیازها متناسب با این گام و آنچه که انتظار مقام معظم رهبری بوده است، باید کار تحولی بر مبنای مبانی اسلام و انقلاب به وجود آید که این نیازمند حرکت عمومی کشور با محوریت حلقه‌های میانی است.

وی با بیان اینکه پیشتازان عرصه گام دوم انقلاب جوانان هستند و بسیج دانشجویی نیز متناسب با این فضا و گفتمان، تحول و توجه داشته است عنوان کرد: در مجموعه بسیج دانشجویی آنچه که در سالیان اخیر مطرح شد و راهبرد است تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی به جهت تامین محتوای این حرکت تحولی است.

فعالیت ۱۵۰ دانشجو معلم در هفت شهرستان استان

مسوول بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه در مجموعه بسیج دانشجویی استان نیز در یک سال اخیر رشد خوبی در فضای مراکز تحقیقاتی صورت گرفته است؛ از راه‌اندازی پنج مرکز تحقیقاتی در این مجموعه خبر داد و افزود: این مراکز اخیرا تاسیس شده و اقداماتی داشته‌اند که امیدوارم در ادامه به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه در سایر عرصه‌های علمی برنامه‌ریزی و فعالیت طرح جامع مهندسین معطوف به ابتدا ارتباط با دانشجویان مهندسی و بعد شناساندن مسائل اصلی کشور بوده است گفت: در عرصه‌های تکنولوژیکی و مهندسی به دانشجویانی که هدفمند تحصیل کنند بر اساس نگاه تحول خواهان و مسیر پیشرفت علمی کمک می‌شود.

پورحسینی با اشاره به اینکه در سایر رشته‌ها نظیر کشاورزی و پزشکی نیز این طرح در حال راه‌اندازی است افزود: در فضای فعالیت‌های جهادی و اقدامات جهادی، گروه‌های جهادی به طور مسئله‌محور و تخصصی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان رشته پزشکی بسیج دانشجویی در این مدت اخیر و بحران کرونا سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون راه‌اندازی کردند ادامه داد: دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در شبکه جهاد تربیتی برای آموزش دانش‌آموزان محروم، دسترسی آنها به اینترنت و شبکه شاد تلاش‌های زیادی داشته‌اند.

مسوول بسیج دانشجویی همدان عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ دانشجو معلم در هفت شهرستان استان مشغول ارائه فعالیت‌های آموزشی تخصصی طبق تخصص موجود هستند.

وی با اشاره به انجام پروژه‌های عمرانی و توزیع کمک‌های مومنانه از سوی بسیجی دانشجویی افزود: تخصصی کردن، مسئله‌محور کردن و چابک کردن گروه‌های جهادی و انتشار عناصر جهادی در سطح استان یکی از راهکارهایی بوده که در فضای گام دوم انقلاب اسلامی و با آن رویکرد حلقه‌های میانی در حال پیگیری است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در فضای فرهنگی و تربیتی هم متناسب با گام دوم انقلاب باید اقداماتی انجام شود که در دست انجام است گفت: آنچه که لازمه تحقق حرکت عمومی است امیدوار کردن و امیدبخشی به جوانان و دانشجویان دانشگاه‌ها بوده که اولویت مجموعه بسیج دانشجویی نیز این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم امید را به فضای دانشگاه‌ها برگردانیم که بخشی با جهاد تبیین شکل خواهد گرفت که مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند.

پورحسینی یادآور شد: یکی دیگر از ضرورت‌های گام دوم انقلاب اسلامی که می‌تواند به حرکت عمومی کشور کمک کند، جریان تحول‌آفرینی بوده که قطعا جریان دانشجویی و بسیج دانشجویی این مسئله را پیگیری می‌کند تا به تحقق فرایند تحولی کمک کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تنها مسیر تحول خواهی را جوانان می‌داند گفت: با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های موجود در کشور و نیز از طرفی کم و کاستی‌هایی که گاهی تلنبار شده و ضعف‌هایی که تجمیع پیدا کرده، نیاز به تحول بر مبنای انقلاب و اسلام داریم.

مسوول بسیج دانشجویی همدان خاطرنشان کرد: امروز دانشجویان و بسیج دانشجویی باید پرچم تحول‌خواهی و مطالبه تحول را در عرصه‌های مختلف به دست گیرند و با پرچم تحول‌خواهی بتوانند به تحقق گام دوم انقلاب اسلامی کمک کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول