اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

خسارات پنهانی زلزله به منازل مردم در بافت فرسوده بندرعباس/ سنددار کردن فوری مردم ضروری است

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: بر اساس بازدید های میدانی بعد از وقوع زلزله که به همراه برخی همکاران از محلات سطح شهر بندرعباس داشتیم، خساراتی شامل ترک خوردگی و تخریب بخشی از منازل در محلات بافت فرسوده علی الخصوص بلوار آیت الله غفاری وارد شده است.

خسارات پنهانی زلزله به منازل مردم در بافت فرسوده بندرعباس/ سنددار کردن فوری مردم ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عیسی عباسی صبح امروز اظهار کرد: بسیج که یادآور خاطره عزیزترین نهاد و بزرگترین مردان تاریخ معاصر، شهدا و ایثارگران دفاع از میهن اسلامی است، شجره طیبه‌ای است که با اتکای به آن می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را از پیش رو برداشت.

وی افزود: بسیج نهادی است که به تعبیر امام راحل، تشکیل آن یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود و شجره طیبه و درخت تناور و پرثمر است و امروزه سیره و روش آن تبدیل به یک تفکر مقدس بنام «تفکر بسیجی» شده است و هدف بالاتر آن است که این تفکر همواره در تار و پود جامعه و تمامی امورات کشور ، ساری و جاری باشد و از توان نیروهای با این تفکر  بهره و استفاده لازم برده شود.

عضو شورای شهر بندرعباس به وقوع زلزله در روز 23 آبان در مناطق شمالی شهرستان بندرعباس اشاره و گفت: در این زلزله؛ خارج از خسارت های مالی، آسیب های روحی و روانی به مردم و تخریب اماکن و منازل علی الخصوص در مناطق شمالی شهرستان بندرعباس را به همراه داشت که این حادثه زنگ خطر و هشدار بسیار جدی به مسئولین مدیریت شهری مبنی بر اجرای طرح تفضیلی بر جای مانده و خاک خورده در گذر سالیان گذشته است.

عباسی خاطرنشان کرد: اگر این زلزله با این شدت در محلات بافت فرسوده شهر بود، الان باید شاهد فاجعه بسیار بزرگ و جبران ناپذیر می بودیم که با لطف و امداد الهی به خیر گذشت.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: بر اساس بازدید های میدانی بعد از وقوع زلزله که به همراه برخی همکاران از محلات سطح شهر بندرعباس داشتیم ، خساراتی شامل ترک خوردگی و تخریب بخشی از منازل در محلات بافت فرسوده علی الخصوص بلوار آیت الله غفاری وارد شده است و با توجه به بالا بودن هزینه مصالح ساختمانی و انجام تعمیرات که واقعا تامین آن برای ساکنین این محلات سخت و دشوار است مردم از رسیدگی و پیگیری‌های لازم گلایه مند بودند.

عباسی ضمن اعلام آمادگی نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر در همکاری لازم، از مسئولان مربوطه علی الخصوص استاندار  تقاضا کرد با تشکیل کارگروهی به این گلایه به حق مردم رسیدگی کنند.

عضو شورای ششم شهر بندرعباس عنوان کرد: یکی از مشکلات بزرگ بر سر راه تعیین تکلیف بافت‌های فرسوده که لازم است بسیار سریع و با ضرب العجل نسبت به حل آن آستین همت بالا زده شود بحث سند دار کردن منازل واقع در محلات قدیمی و بافت فرسوده شامل نایبند، محلات همجوار بلوار جمهوری اسلامی، آیت الله غفاری، شهرک توحید و محله سنگ کن  است که اگر خود مردم هم بخواهند منازل خود را بازسازی و نوسازی کنند، این مشکل بازدارنده و مانعی بزرگ بر سر راه مردم برای انجام این کار و رهایی از دغدغه عدم ایمنی منازل است که برای انجام آن باید هرچه زودتر اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول