اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

آذین: «سرجوخه» اثری موفق در حوزه تولیدات پلیسی/ لزوم عبور تلویزیون از ساخت سریال های سطحی

یک منتقد سینما گفت: موفقیت آثاری نظیر «سرجوخه» نشان دهنده نیاز عبور تلویزیون در سریال سازی از مرحله تولید سریال های سطحی و تکراری به عرصه نوآوری درمضمون و محتوا و ساختار مجموعه های قوی تلویزیونی است.

آذین: «سرجوخه» اثری موفق در حوزه تولیدات پلیسی/ لزوم عبور تلویزیون از ساخت سریال های سطحی

جبار آذین منتقد، نویسنده و مدرس سینما و تلویزیون در گفت وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره سریال «سرجوخه» که این شبها از شبکه سه سیما در حال پخش است گفت:
«سرجوخه»، مجموعه ای پلیسی، امنیتی و اجتماعی و اثری سرگرم کننده است که با اقبال مخاطبان،‌ به ویژه نسل جوان روبروشده است. علت این توفیق، به متن خوب، کارگردانی حساب شده و حرفه ای وبازی های درست هدایت شده و مقبول بازیگران و موضوع اصلی این سریال بازمی گردد.

وی ادامه داد: این ویژگی ها در کنار لحاظ نظر و سلیقه مخاطب درایجاد رخدادها و حوادث باورپذیر و بهره گیری از پرونده های مستند قضایی از امتیازهای «سرجوخه» است. خط محوری داستان  بر موضوع  قمار و شرط بندی و نقش عوامل داخلی وخارجی برای سوء استفاده از انسان های نیازمند و گرفتار و فضای ورزشی و گرفتن ماهی های خود از این اب گل آلود، بناشده و در قالب داستان ترسیم و در قاب تلویزیون تصویر شده است.

آذین اظهارداشت: اگرچه نگاه به تبعات سوءاستفاده از ورزش توسط باندهای مافیایی، پیشتر هم در برخی فیلم ها و سریال ها به تصویر کشیده شده است، ولی در «سرجوخه» این رویداد و فضا در قلب داستان قراردارد و نگرش حاکم برسریال از زاویه آسیب شناسانه اجتماعی و از مسیر دخالت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بازگوشده که دارای جذابیت هایی برای مخاطب است.

وی ادامه داد: تولید آثار پلیسی و امنیتی، مدتی است در سیما و حوزه سریال سازی، رونق گرفته و ارایه تصاویری از اقتدار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در آن ها در راس موضوع های دیگر سریال ها قراردارد و سریال «سرجوخه» هم در این راستا تولید شده و به علت کاربلدی های سازندگان آن توانسته در ردیف سریال های به نسبت موفق این گونه هنری قرار گیرد. از همین رو و موفقیت این گونه آثار نشان دهنده نیاز عبور تلویزیون در سریال سازی از مرحله تولید سریال های سطحی و تکراری و فاقد جذابیت های موضوعی و بصری و نمایشی به عرصه نوآوری درمضمون و محتوا و ساختار مجموعه های قوی تلویزیونی است.

وی گفت: «سرجوخه» به عنوان یک مجموعه اجتماعی، خانوادگی، امنیتی و ورزشی با ارایه پیام های هشدار آمیز اجتماعی و ساختار هنری خوب و وفاداری به مؤلفه های تولیدات این ژانر هنری، جزو آثار پر امتیاز در کارنامه تلویزیونی سازندگان آن و تلویزیون و تولیدات پلیسی امنیتی است.

آذین درباره این آثار گفت: این قبیل تولیدات مخاطب پسند می توانند در صورت تداوم تولید با عبور از واقعیت های زندگی و مشکلات و مسایل اجتماعی و گام نهادن در حیطه آثار درجه یک تلویزیون در آشتی با مخاطب وحتی رقابت با محصولات مشابه خارجی به توفیق رسند و تولیدات سیما را از یکنواختی و کلیشه رهایی بخشند. «سرجوخه» ، سریالی موفق و آگاهی بخش  و مخاطب پسند است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول