اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سرقت و مواد مخدر درصدر جرایم قرار دارند

دادستان عمومی و انقلاب زنجان با اشاره به اینکه سرقت و مواد مخدر درصدر جرایم استان قرار دارند، افزود: سارقینی که از زندان آزاد می‌شوند باید به پلیس تخصصی اعلام شوند.

سرقت و مواد مخدر درصدر جرایم قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محسن کرمی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: عمده سرقت‌ها در زنجان سرقت از ویلا باغ‌ها، مزارع و ساختمان‌های نیمه کاره است که در این خصوص نیازمند یک تفسیر اساسی هستیم، اولا اینکه این باغ‌ها ویلا مجازند یا غیر مجاز و در بافت روستاها قرار دارند یا نه؟

دادستان عمومی و انقلاب زنجان با بیان اینکه باید به سمت تجهیزات بازدارنده در مرحله قبل از وقوع سرقت و بعد از وقوع برویم چرا که برخی سرقت‌ها در حوزه جرایم اقتصادی تعریف نمی‌شوند و اصولا کشف سرقت‌ها و کلاهبردار‌ی‌ها سخت است، از همین رو رسانه ملی با تولید محتوا و هشدار درباره سرقت و کلاهبرداری در پیشگیری از وقوع این جرایم همکاری کند.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه سرقت و مواد مخدر در صدر جرایم استان قرار دارند، افزود: سارقانی که از زندان آزاد می‌شوند باید به پلیس تخصصی اعلام شوند و برای این کار نیازمند ساز و کار  مناسب و بکارگیری سیستم هستیم.

کرمی اظهار داشت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی که بخشی از بسترهای وقوع جرم است نیازمند مداخله اداره بهزیستی هستیم آنهم مداخله همراه با تحول و اثرگذاری ارائه راهکار‌های مطلوب و عملیاتی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی برای کاستن از سرقت‌ها و جمع‌آوری معتادان متجاهر از جمله موضوعاتی بود که دادستان عمومی بر آن تأکید کرد و گفت: در بحث مبارزه با جرائم نباید درگیر بودجه بود.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول