اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آموزش ۷۰۰ نیرو برای کمک به سیستم درمانی در دوران کرونا

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان همدان از آموزش ۷۰۰ نیرو برای کمک به سیستم درمانی در دوران کرونا خبر داد و گفت: ارتقای دانش پرستاران به ویژه پرستاران حاضر در آی سی یو از دیگر اقدامات بوده است.

آموزش ۷۰۰ نیرو برای کمک به سیستم درمانی در دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمید بهرامی‌خو ظهر امروز در  آیین گرامیداشت هفته بسیج در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای بسیجی، شهدای مدافع حرم و شهدای بسیج جامعه پزشکی اظهار کرد:  بسیجیان باید وجودشان وقف اسلام باشد.

وی خدمات بسیج را به سه مقطع زمانی ابتدای انقلاب تا پایان دوران دفاع مقدس، پایان دوران دفاع مقدس تا شیوع کرونا و از آغاز شیوع کرونا تاکنون تقسیم کرد و گفت: با شیوع بیماری کرونا بسیج جامعه پزشکی نخستین جلسه خود را بلافاصله تشکیل داد و مقرر شد خارج از حوزه سلامت استان نیروهایی آموزش ببینند و در صورت نیاز در سیستم‌ درمانی و نقاهتگاه‌ها کمک کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه با مطرح شدن طرح سردار شهید سلیمانی تعداد ۷۰۰ نفر در این زمینه آموزش دیدند، ارتقای دانش پرستاران به ویژه پرستاران حاضر در آی سی یو را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و این برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی را در کشور نمونه خواند.

وی از دیگر حوزه‌های فعالیت بسیج جامعه پزشکی را رهگیری بیماران، حضور در منازل برای ارائه خدمات با تعریف بیش از ۶۰۰ تیم و پیش‌بینی ۶۰ تیم پرستاری در منزل عنوان کرد و گفت: بسیج جامعه پزشکی در نظارت‌ها همواره حضوری فعال دارد و کمک‌های امدادی با پیگیری و نظارت بسیج انجام می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: ملت ایران ملتی بسیجی است و نظام جمهوری اسلامی که با پشتوانه مردم کار می‌کند و هر فرد خادم و ایثارگری که برای استحکام‌ بیشتر کشور فداکاری کرده بسیجی محسوب می‌شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه خداوند هر فردی را که در مسیر خدمت به مردم قدم بردارد دوست می‌دارد، سردار شهید سلیمانی را سیدالشهدای مقاومت خواند و گفت: بزرگی جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس ریشه‌های این سردار شهید را ساخت اما کارهای بعد از آن دوران او به سیدالشهدای مقاومت تبدیل کرد چراکه او برای خود چیزی نخواست و همه هستی خود را در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب بخشید.

وی افزود: افرادی که شرایط سخت اقتصادی را تحمل می کنند نیز بسیجی هستند چراکه در برابر سختی‌های جامعه صبر می‌کنند البته جلب رضایت مردم ایران و فراهم کردن شرایط مناسب برای آنان وظیفه مسئولان است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تاکید بر اینکه دفاع هشت ساله از نظام در دوران دفاع مقدس معیاری برای بسیجی بودن امروز آن فرد نیست، کشور را نیازمند وحدت و حمایت از مدیران دانست.

وی با یادآوری رحمانیت و رحیم بودن خداوند، اظهار کرد: لازم است تا حد امکان ضمن برخورد با جرم متخلفان نگاه به آنان با نگاه رحمانیت و رحیم بودن باشد چراکه این نگاه ناشی از نگاه بسیجی قرآنی و رفع‌کننده مشکلات جامعه است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز شهید باکری به عنوان فردی مسئول، فرمانده و شهردار یاد کرد کرد که در چنین روزهایی در عملیات بدر و در رودخانه دجله به مقام والای شهادت رسید و ابراز امیدواری کرد همه مسئولان با الگوبرداری از زندگی این شهید بزرگوار با این تفکر به مردم خدمت کنند.

سردار مهدی فرجی با گرامیداشت یاد دو شهیده سیده زهرا موسوی و شهیده گلنار قیامتی توضیحاتی در مورد ایثارگری‌های آنان در زندگی خانوادگی و محل کارشان بیان داشت و توجه هر چه بیشتر به خدمت‌رسانان مردم و پیگیری مشکلات آنان را خواستار شد.

وی به روحیه ایثارگری حاکم بر بیمارستان‌ها به ویژه در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و شرایط بحرانی کشور نیازمند افراد دارای روحیه ایثارگری و فداکاری است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به بازدیدهای خود از بیمارستان‌های استان تاکید کرد که بهسازی مرکز آموزشی درمانی سینا فرشچیان به عنوان مرکزی مهم در موضوع درمان کرونا باید به ویژه در ساخت و سازها مورد توجه باشد.

وی با تشکر از جامعه پزشکی و پرستاری گفت: با بزرگواری کار بهداشت و درمان جزو استان‌هایی هستیم که در کشور سربلند است و امید می‌رود با تغییر و تحولات در دانشگاه علوم پزشکی و کمک‌ و همراهی مسئولان این حوره شرایط سخت کشور مواجهه با کرونا پشت سر گذاشته شود.

فرجی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هم اکنون کرونا مسئله مهم کشور است ‌گفت: ما به عنوان سرباز در خدمت جبهه مقابله با کرونا هستیم و به این‌سرباز بودن خود افتخار می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جوانان این مرز و بوم پوزه آمریکا را به خاک می‌مالند و ابهت آمریکا را می‌شکنند، خاطر‌نشان کرد: مقام معظم رهبری به نسل جوان اعتماد دارد و خواهان اعطای مسئولیت به آنان هستند.

انتهای پیام/ 89050/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول