اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقدامی زیبا از یک دادستان در استان برای ارتباط بیشتر با مردم/راه اندازی یک سامانه برای ارتباط با مردم یک شهرستان

دادستان چرام در اقدامی سامانه برای ارتباط بیشتر با مردم راه اندازی کرد.

اقدامی زیبا از یک دادستان در استان برای ارتباط بیشتر با مردم/راه اندازی یک سامانه برای ارتباط با مردم یک شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، قوه قضائیه علاوه بر نگاه عدالت محور در حل و فصل اختلاف بین مردم وظیفه را به دادستان استان، شهرستان ها و مناطق کمتر توسعه واگذار کرد تا بتوانند به عنوان مدعی العموم بین مردم و مشکلات مردم را پیگیری و تا حصول نتیجه برطرف کنند.
در دوران شروع بکار آیت الله رئیسی در ریاست قوه قضائیه و در ادامه آن حجت الاسلام اژه ای وظایف دادستان ها را برای حل مشکلات مردم و در بین مردم بودن را بیشتر مورد توجه قرار داد و به نحوی دادستان ها را به میان مردم بودن دعوت و خواستار پیگیری بیش از پیش مشکلات مردم شدند و این اقدام توسط بسیاری از دادستان ها و رئیس دادگستری ها به نحو درستی در حال انجام است که بسیاری از اقدامات آنها مورد تشویق دیگر مسئولان هم قرار گرفت. اما در اقدامی جالب و ابتکار نوآور دادستان جوان شهرستان چرام از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد برای اینکه مردم ارتباط مستقیم در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون تحمیل  هزینه ای با دادستان شهرستان خود داشته باشند اقدام به راه اندازی یک سامانه به نام سامانه ارتباط مردمی دادستان چرام با نام مخفف (سامد چرام) نموده و در آن شماره تلفن همراهی که مستقیما در اختیار شخص دادستان است را قید و در اختیار عموم شهروندان قرار داده و اعلام نموده است که آماده دریافت هرگونه مشکلات، نقطه نظرات، اخبار و گزارشات مردمی است.

در خصوص این سامانه و نحوه راه اندازی در گفتگو با دادستان شهرستان چرام به گفتگو نشستیم. حجت الاسلام سجاد آذریتون در این خصوص با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم باید اولویت اول و آخر مسئولان باشد  و مسئولان می بایست ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی با مردم داشته باشند یادآور شد: بسیاری از مردم دوست داشتند با دادستان شهرستان خود بعنوان یک مسئول عالی قضایی در ارتباط بوده و بدون حضور فیزیکی در فضای دادگستری اطلاعات محرمانه را به دادستان تحویل دهند و سهمی در تامین امنیت و شناسایی مجرمین و بر هم زنندگان امنیت جامعه داشته باشند. 
دادستان شهرستان چرام بیان کرد: در بسیاری مواقع عموم مردم و شهروندان، اعضای شوراها و دهیاران روستاها، فرماندهان  پایگاههای بسیج اطلاعات جامعی از روستای خود داشتند که برای پیشگیری از وقوع جرم می توانست کمک شایانی به دادستان و دادگستری انجام دهد، اما به دلیل اینکه بنا به یکسری شرایط و معاذیری این افراد که می توان از ایشان به عنوان (همیاران امنیت) یاد کرد،  نمی توانستند در دادگستری حضور پیدا کنند. لذا از حضور خودداری نموده و امکان بهره برداری از این اطلاعات فراهم نمی شد. وی عنوان کرد: به همین دلیل با مشاوره برخی از معاونین قضایی رئیس کل محترم دادگستری استان به فکر راه اندازی سامانه ای شدم که مردم بتوانند در کمترین زمان ممکن و کمترین هزینه مادی، حیثیتی و معنوی با دادستان شهرستان ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و این سامانه را با یک شماره تلفن همراه از طریق پیام رسان هایی که در اختیار عموم مردم است از قبیل پیام رسان  داخلی ایتا و واتس آپ در قالب دریافت متن، فایل های صوتی و تصویری راه اندازی کردم و مردم در هر ساعت شبانه روز می توانند با شخص دادستان در خصوص مشکلات و معضلات عمومی و حتی گاها شخصی ارتباط داشته باشند.
آذریتون در جواب سوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه آیا در این چند هفته که این سامانه راه اندازی کردید جواب مثبتی هم داده است خاطرنشان کرد: در همین مدت کوتاه از راه اندازی این سامانه توانستیم
تعداد زیادی سلاح غیر مجاز، موتور سیکلت و اموال سرقتی، مواد مخدر و فروشندگان مواد را شناسایی، دستگیر و با تشکیل پرونده قضایی مجازات و وقوع جرایم و مشکلات امنیتی در شهر چرام، بخش ها و روستاهای تابعه را به حداقل برسانیم و این سامانه بدون حضور فیزیکی افراد توانست سرنخ ها و کمک بسیار خوبی در راستای خدمت به مردم در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد. 
دادستان شهرستان چرام در جواب سوالی مبنی بر اینکه آیا برای مشکلات مردم به خصوص گرانی ها هم می توانند از این سامانه استفاده کرد بیان کرد: یکی از دلایل به خصوص از دلایل اصلی راه اندازی این سامانه ارتباط مردم برای گزارش ها محرمانه از بازار است که متاسفانه بسیاری از بازاریان بدون توجه به هشدارهای تعزیرات حکومتی و دیگر نهادهای نظارتی قیمت ها را افزایش می دادند و مردم شهرستان چرام می توانند اقدام به درج و اطلاع از وضعیت گرانی ها در سطح بازار ارائه دهند و به صورت فوری موضوع پیگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: در روزهای گذشته مردم روستاهای شهرستان چرام اقدام به پیامک های مختلفی در زمینه مشکلات شهری و  روستاهای خود ارائه کردند که پیامک ها ارسالی را بدون درج نام شخص طی نامه رسمی از طرف دادستانی به ادارات مربوطه ارسال کردیم و از آنها خواستیم که مشکلات مردم را پیگیری کنند که بسیاری از این نامه هامنتج به نتیجه نیز گردیده است. 
آذریتون با بیان اینکه امروز جامعه نظام جمهوری اسلامی نیازمند یک روحیه انقلابی است و روحیه انقلابی یعنی بین مردم بودن است یادآور شد: همانطور که رئیس کل محترم دادگستری استان با روحیه جهادی و مردمی  پیگیر رفع مشکلات عموم شهروندان در سراسر نقلط استان هستند امروز  نه تنها از طریق فضای مجازی بلکه حاضرم با تمام روحیه جوانی و انقلابی پای درد دل مردم شهرستان حوزه قضایی بنشینم کما اینکه  تا کنون ۲ روز در هفته وقت نلاقات مردمی تعیین و مردم با مراجعه مستقیم به اینجانب پیگیر مسائل و مشکلات خود و اطرافیان هستند. اما راه اندازی این سامانه قطعا می تواند این ارتباط را چند برابر کند.
عموم مردم و شهروندان در سراسر نقاط شهرستان چرام  می توانند برای حل مشکلات به بیان گزارشات خود در خصوص وقوع جرایم و حفظ حقوق عامه را از طریق سامانه سامد چرام به شماره 09175151873 با دادستان شهرستان چرام در میان بگذارند.


 

گفتنی است، در مدت چند ماه حضور حجت الاسلام آذریتون در شهرستان چرام علاوه بر ایجاد امنیت برای عموم مردم، رفع اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده ها، گسترش صلح و سازش با همراهی معتمدین و متنفذین و حل و فصل اختلافات مردم این شهرستان،  کمک شایانی نیز به حل مشکلات مردم از قبیل جلسات با باغداران و کشاورزان، پیگیری مشکلات شهری و روشنایی خیابان ها و معابر، رفع نقاط حادثه خیز درون شهری، پیگیری و ورود به جادهای برون شهری چرام از قبیل جاده چرام به دهدشت،  سرفاریاب به یاسوج و پیچ های تند جاده سادات معروف به آب حیات بود که در سالهای گذشته تصادفات بسیاری در آن رخ داده بود که با حضور و پیگیری دادستان و دیگر مسئولان شاهد حذف بسیاری از این پیچ ها و تسریع در تکمیل و تحویل پروژه ها هستیم.

گزارش"سیدحسن آرمند"
انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول