اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

حجم آب دریاچه ارومیه افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه حجم آب دریاچه ارومیه به ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: حجم آب این دریاچه در مقایسه با یک ماه گذشته، ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

حجم آب دریاچه ارومیه افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی، یاسین رهبردین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حجم آب دریاچه ارومیه به ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب رسیده است، اظهار داشت: حجم آب این دریاچه در مقایسه با یک ماه گذشته، ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

وی افزود: هرچند با آغاز فصل بارش‌ها تراز دریاچه ارومیه نیز افزایش خواهد یافت ولی هم اکنون حجم آب دریاچه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریبا نصف شده است.

وی ادامه داد: تراز دریاچه ارومیه در حال حاضر به یک هزار و ۲۷۰ متر ۵۷ سانتی‌متر از سطح دریاهای آزاد رسیده که این مقدار ۶۳ سانتی متر کمتر از تراز دریاچه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش یک هزار و ۶۵۳ کیلومتری وسعت دریاچه ارومیه نیز بیان کرد: هم اکنون وسعت دریاچه ارومیه به هزار و ۸۳۵ کیلومتر مربع کاهش یافته و این در حالی است سال گذشته همین موقع این وسعت بالای سه هزار ۴۸۸ متر مربع ثبت شده است.

وی تصریح کرد: البته وسعت دریاچه ارومیه نیز در مقایسه با یک ماه گذشته حدود ۱۳۵ کیلومتر مربع افزایش داشته است.

انتهای پیام/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول