اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

امکان بهره‌مندی زوج‌های نابارور از خدمات درمان نازائی در کلیه استان‌ها وجود دارد

وزارت بهداشت و درمان طی جوابیه‌ای اعلام کرد که در حال حاضر امکان بهره مندی زوج‌های نابارور از خدمات درمان نازائی در کلیه استان‌های کشور وجود دارد.

امکان بهره‌مندی زوج‌های نابارور از خدمات درمان نازائی در کلیه استان‌ها وجود دارد

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت در جوابیه‌ای درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره هزینه‌های بالای درمان ناباروری اعلام کرد: در حال حاضر امکان بهره مندی زوج‌های نابارور از خدمات درمان نازائی در کلیه استان‌های کشور وجود دارد. ارزیابی میزان خدمات تخصصی ارائه شده در این حوزه بر اساس شواهد علمی نشان می‌دهد که وزارت بهداشت با کمک تیم‌های تخصصی، اساتید و بدنه فنی و تلاش مدیران توانسته خدمات را از حیث کمی در حد بالای متوسط (حدود ۷۰ درصد سطح ایده ال) ارائه نماید، در راستای برقراری عدالت در دسترسی و بهره مندی از خدمات درمان ناباروری، توسعه مراکز تخصصی دولتی در تقریبا تمام استان‌های کشور انجام شد و ارائه بسته حمایت مالی از زوج نابارور به عنوان جایگزین نسبتا مناسبی برای عدم پوشش بیمه ای خدمات ناباروری تدوین و ارائه گردید.

همچنین برای تامین این پوشش در بخش خصوصی به دانشگاه‌ها اختیارات کافی برای عقد قرارداد و خرید خدمت به میزان تخفیف در بخش دولتی داده شد. اطلاعات مربوط به خدمات ارائه شده با پوشش حمایت مالی نیز در سامانه ای که برای این منظور ایجاد شده ثبت و هزینه کرد مراکز توسط وزارت پرداخت می‌گردد.

از سوی دیگر در طی سال‌های گذشته پیشنهاد وام قرض الحسنه برای آن دسته از بیماران که مایل به استفاده از خدمات در مراکز خصوصی هستند مطرح گردید و بهره مندی از تسهیلات قرض الحسنه با بهره کم نیز از سال گذشته فراهم شد.

همچنین روزانه تعداد زیادی مکاتبات و پیگیری‌های تلفنی و حضوری پیرامون مساعدت مالی و معرفی افراد نابارور معرفی شده از سوی واحد ارتباطات مردمی نهاد محترم رهبری در این مرکز انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول