اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

حل مسائل به شکل علمی هدف از راه‌اندازی مراکز تحقیقات بسیج دانشجویی

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: یکی از اهداف مهم راه‌اندازی مراکز تحقیقات و پژوهشی توسط بسیج دانشجویی حل مسائل به شکل علمی و با رویکرد پژوهش است.

حل مسائل به شکل علمی هدف از راه‌اندازی مراکز تحقیقات بسیج دانشجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حامد اقبالی بعد از ظهر امروز در آیین بازدید از بخش‌های مختلف بسیج دانشجویی استان مرکزی و نشست با مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان اظهار کرد: یکی از اهداف مهم راه‌اندازی مراکز تحقیقات و پژوهشی توسط بسیج دانشجویی حل مسائل به شکل علمی و با رویکرد پژوهش است چراکه این مساله یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است و بسیج به عنوان پیشگامان لبیک به فرمان رهبری باید در این خصوص نقش‌آفرینی موثری داشته باشد.

وی افزود: امروز با راه‌اندازی مراکز تحقیقات و پژوهش در عرصه‌های مختلف پزشکی، علوم انسانی، مهندسی و علوم پایه فصل نوینی در خصوص مواجهه با مشکلات آغاز شده که بسیج در این صحنه نیز میدان‌دار است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: شناسایی ظرفیت نخبگانی و به کارگیری از توانمندی‌های نخبگان جوان رویکرد مهم مراکز تحقیقات و پژوهش است و اعتقاد داریم باید از ظرفیت نخبگانی برای حل مسائل به خوبی استفاده شود.

اقبالی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد یکی از اهداف مهم مراکز تحقیقاتی و پژوهشی بسیج دانشجویی است و باید همه توان و ظرفیت‌ها برای استمرار حرکت پرشتاب علمی کشور و رسیدن به قله‌های بلند افتخار پای کار بیاید و بسیج دانشجویی در این راستا برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت تدوین کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های مهم بسیج دانشجویی مسئله‌محوری و تمرکز بر روی اولویت‌های کشور است و اعتقاد داریم با فعالیت مبتنی بر دانش و البته مطالبه‌گری می‌توانیم به اهداف برسیم.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور یادآور شد: راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی توسط بسیج دانشجویی و حمایت از آنها در طی دو سال اخیر با قوت ادامه داشته و خوشبختانه امروز مسیر فعالیت‌های مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی به یک جریان تبدیل شده و دستاوردهای چشمگیری در حوزه‌های مختلف به ماندگار گذاشته‌اند.

اقبالی گفت: مراکز تحقیقات و پژوهش بسیج دانشجویی برای همه دانشجویان برنامه عملیاتی دارند و مهمترین هدف در این راستا توانمندسازی است و این امروز یکی از اولویت‌های مهم کشور است.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی نیز در این گفت: بسیج یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که از ابتدای انقلاب تاکنون نقش مهمی در راستای پیشرفت و حرکت کشور به سمت اهداف داشته و بسیج در همه عرصه‌ها نقش‌آفرین بوده است.

ابراهیم پوراسماعیل اظهار کرد: تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب که به فرمان امام خمینی(ره) انجام شد نشان از اهمیت قشر دانشجویان و طلاب برای پیشبرد اهداف انقلاب بوده و امروز بسیج دانشجویی پیشگام در تحقق جهاد در عرصه‌های مختلف است.

وی افزود: تحقق جهاد علمی و جهاد تبیین یکی از برنامه‌های مهم بسیج دانشجویی است و لذا امروز بسیج دانشجویی رویکرد علمی و تبیینی را در کنار مدیریت جهادی عملیاتی می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی بیان داشت: مدیریت جهادی مبتنی بر کار علمی رویکرد بسیج دانشجویی در گام دوم انقلاب است و در این راستا برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت تدوین شده و امیدواریم با این هدف زمینه برای نقش‌آفرینی جوانان از طریق جهاد علمی برای حل مشکلات کشور فراهم شود.

پوراسماعیل ادامه داد: بیش از ۸۱ گروه جهادی در بسیج دانشجویی استان مرکزی سازماندهی شده که علاوه بر فعالیت در عرصه‌های سازندگی، بهداشت و درمان، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در عرصه جهاد علمی و جهاد تبیین نیز نقش‌آفرین هستند.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم بسیج دانشجویی در مناطق کم‌برخوردار ارائه خدمات آموزشی به بازماندگان از تحصیل است که ۱۰ گروه جهادی به استعداد ۲۰۰ جهادگر بسیجی در این راستا سازماندهی شدند و نقش‌آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول