اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

خروج 4شهر آذربایجان‌غربی از وضعیت قرمز کرونایی/90 درصد مردم ارومیه واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از خروج 4 شهر شوط، پلدشت، چایپاره و سردشت از وضعیت قرمز خبر داد و گفت: در بعضی از شهرها مانند ارومیه بیشتر از ۹۰ درصد مردم واکسن دریافت کرده‌اند.

خروج 4شهر آذربایجان‌غربی از وضعیت قرمز کرونایی/90 درصد مردم ارومیه واکسینه شدند

محمد امین ولیزاده در گفت‌وگو با خبرمگار فارس در ارومیه، از خروج چهار شهر شوط، پلدشت، چایپاره و سردشت از وضعیت قرمز کرونایی خبر داد و گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای یاد شده و خدمات به موقع همکاران حوزه سلامت در مواردی مانند بیماریابی و تسریع در واکسیناسیون در چهار شهر ذکر شده با کاهش میزان بستری‌ها از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند.

وی با اشاره به کاهش میزان بستری‌ بیماران کرونایی یادآور شد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراجعه به موقع به مرکز بهداشتی و انجام واکسیناسیون وضعیت کرونا قابل کنترل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی،درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر شهرهای اشنویه و پیرانشهر قرمز، شاهین دژ و چالدران زرد و ۱۴ شهر دیگر نارنجی هستند.

 ولیزاده با بیان اینکه در استان آذربایجان‌غربی دز اول واکسن کرونا ۸۵ درصد تزریق شده است، عنوان کرد: در بعضی از شهرها مانند ارومیه بیشتر از ۹۰ درصد مردم واکسن دریافت کرده‌اند و دز دوم نزدیک به ۷۰ درصد تزریق شده است.

این مقام مسوول با ناخشنودی از عدم استقبال گروه‌های هدف از دریافت دوز سوم گفت: در حدود 23هزار دز سوم تزریق شده است.

وی با اشاره به واکسیناسیون محله محور، خاطرنشان کرد: در خانه‌های بهداشت و روستاها طرح لکه‌گیری که همان مراجعه خانه به خانه می‌باشد در حال اجراست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول